کنترل دیابت با پچ‌های جدید هوشمند

محققان در دانشگاه کارولینای شمالی یک پچ انسولین هوشمند اختراع کردند که می‌تواند سطح قند خون افزایش یافته در جریان خون را شناسایی کرده و در مواقع مورد نیاز در جریان خون انسولین ترشح کند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که این تحقیق شگفت انگیز می‌تواند روزنه امیدی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و2 پیشرفته باشد که نیاز به نظارت مداوم بر سطح انسولین خون دارند.

سرتاسر این پچ کوچک مربع شکل با صدها میکروسوزن پوشیده شده که اندازه هر کدام از این سوزنهای کوچک مانند یک مژه چشم است. این سوزن‌ها با واحد‌های ذخیره سازی میکروسکوپی انسولین و آنزیم‌های سنجش گلوکز پر شده‌اند که در زمان بالا رفتن بیش از حد قند خون به طور خودکار انسولین ترشح می‌کنند.

محققان این پژوهش اظهار کردند که ما این پچ غیر سمی و زیست سازگار را برای بیماران دیابتی طراحی کرده‌ایم که استفاده از آن آسان و سریع است.

سلولهای بتا، سلول منحصر به فرد پانکراس در بدن انسان هستند که مسؤولیت ذخیره سازی و تنظیم هورمون انسولین را به عهده دارند. لازم به ذکر است که در یک فرد مبتلا به دیابت، تعداد این سلول‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

این پژوهش نشان می‌دهد که بیش از 387 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند و متاسفانه این تعداد رو به رشد بوده و تا سال 2035 به 592 میلیون می رسد.

به گزارش ایسنا، نتایج این پژوهش در مجله Advanced Material منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا