چهارمین جشنواره و مسابقات پژوهشی کشوری «سلام کاپ» در تهران آغاز شد

دبیر سومین دوره مسابقات سلام کاپ در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این رویداد پژوهشی از دو بخش دستاوردهای علمی و مسابقات پژوهشی تشکیل شده که هر ساله با هدف تقویت و توسعه روحیه تحقیق و پژوهش در سطح دانش آموزی برگزار می شود.

ادیس رستمی اظهار کرد: در بخش دستاوردهای علمی این جشنواره، اختراعات، اکتشافات و مقالات در یازده رشته برق و الکترونیک، علوم انسانی، مکانیک، هنر و عکاسی، ادبیات و زبان فارسی، ریاضی، شیمی، فیزیک و اخترفیزیک، پزشکی و علوم زیستی، کامپیوتر و معماری به رقابت می پردازند. 

وی اظهار کرد: همچنین در بخش مسابقات، سازه های دانش آموزان در حوزه های روباتیک، هوافضا، فناوری اطلاعات، ماشین های شیمیایی و سازه های ماکارونی به رقابت می پردازند.

دبیر چهارمین دوره مسابقات پژوهشی سلام با بیان اینکه در این دوره از مسابقات هزار و 360 نفر در قالب 518 تیم شرکت کردند افزود: از این تعداد 592 شرکت کننده دختر و بقیه شرکت کننده پسر هستند که در 29 رشته رقابت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در سطح کشوری و از استان های تهران، اصفهان ،مشهد، تبریز، البرز، هرمزگان و زاهدان شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا فهرست برگزیدگان پسر مسابقات سلام کاپ شامگاه پنج شنبه و برگزیدگان دختر این مسابقات فردا – جمعه – معرفی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا