راه اندازی 40 آزمایشگاه نانو دانش آموزی در سال 95

 دکتر سعید سرکاردر گفت وگو با ایرنا افزود: تا کنون 49 آزمایشگاه نانو با حمایت ستاد و همکاری وزارت آموزش و پرورش درپژوهش سراهای کشور راه اندازی شده است.وی بیان کرد: این آزمایشگاه ها برای آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو به عنوان یک دانش میان رشته ای، از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به عنوان متولی امر ترویج این علم در کشور با استفاده از فناوری ساخت داخل تجهیز و راه اندازی شده است.

سرکار افزود: طرح تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی به آزمایشگاه فناوری نانو در راستای افزایش عمق یادگیری و استفاده از آن در راستای اقتصاد دانش بنیان و نیز نهادینه کردن تفکر پژوهشی با استفاده از تجهیزات ساخت داخل از سال1391 آغاز شده است.
وی گفت: آزمایشگاه های نانو راه اندازی شده در پژوهش سراهای دانش آموزی استان های مختلف، هریک به 15 دبیرستان سرویس می دهند و با استفاده از ظرفیت آنها 49 هزاردانش آموز در سال می توانند آموزش های عملی نانو را فرا گیرند.
سرکار ادامه داد: تاکنون شمار زیادی از دانش آموز با فناوری نانو به صورت عملی با استفاده از این آزمایشگاه ها آشنا شده اند و امیدواریم آموزش هایی که به دانش آموزان در قالب دوره های عملی المپیاد نانو ارایه می شود در ارتقای توانمندی های نسل جوان با فناوری نانو موثر باشد.
وی بیان کرد: تمام تجهیزاتی که در آزمایشگاه نانو کشور نصب می شود، ساخت ایران است که این امر مایه مباهات بوده و خودباوری دانش آموزان ما را بالا می برد، همچنین محصولات نانوی بسیارخوبی از سوی شرکت های تولیدی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی در این حوزه تولید و عرضه شده است به طوری که درخواست هایی از برخی کشورها برای تجهیز مدارسشان با تجهیزات نانو ساخت ایران داشته ایم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا