کاهش خطر ابتلا به ام‌اس با مصرف کافئین

 طی این پژوهش 6700 بزرگسال که روزانه حدود شش فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفتند.هرچند محققان تاکید کرده‌اند که یافته‌های به دست آمده تائید کاملاً قطعی مصرف قهوه یا مصرف زیاد کافئین را در مقابله با ام‌اس نشان نمی‌دهد اما تنها می‌تواند نشانگر یک رابطه و به عنوان شاهد دیگری برای نقش کافئین بر سلامت بدن قرار گیرد.

بیماری ام‌اس در انسان‌ها زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه فیبرهای عصبی دور غلاف طناب نخاعی و مغزی را مورد حمله قرار می‌دهد بسته به جایی که آسیب اتفاق می‌دهد، افراد ممکن است از بی‌حسی، ضعف عضلانی، مشکلات دید، تعادل و هماهنگی رنج ببرند.

پیش از این تحقیقات نشان داده که مصرف بالای قهوه با کاهش خطر بیماری‌های زوال دهنده سلول‌های مغزی همچون پارکینسون و آلزایمر مرتبط است. زمانی که این نتایج در مورد ام‌اس بررسی می‌شود، یافته‌های این‌ چنینی ادغام می‌شوند.

این تیم تحقیقاتی دو گروه افراد را مورد بررسی قرار دادند، 1620 سوئدی مبتلا به ام‌اس و 10 هزار و 788 نفر بدون این بیماری و گروه دوم 1159 آمریکایی مبتلا به ام‌اس و 1172 شخص سالم بررسی شدند.

به طور کلی افراد با میانگین مصرف 30 اونس در روز -شش فنجان- یک سوم در معرض خطر کمتری برای ابتلا به ام‌اس قرار داشتند.این نتایج حتی زمانی که محققان عادات به مصرف قهوه این افراد را پنج الی 10 سال پیش از بروز نشانه‌های ام‌اس مورد بررسی قرار دادند، تغییری نکرد.

به گزارش ایسنا، این پژوهش در مجله "Neurology, Neurosurgery & Psychiatr"منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا