راه اندازی کارخانه سلولی تا پایان خردادماه ۹۵

ناصر اقدمی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی کارخانه سلولی که توسط پژوهشگاه رویان در حال راه اندازی است، ب مهر گفت: کارخانه سلولی از چند بخش تشکیل شده که برخی از این بخش ها تکمیل شده است.وی افزود: انبار آزمایشگاه و محل تولید سلول ها که بخش هایی از این کارخانه به شمار می روند تکمیل شده است. همچنین راه اندازی بخش های جانبی کارخانه سلولی به اتمام رسیده است.

اقدمی اظهار داشت: اکنون در مرحله نصب محل اصلی تولید سلول ها هستیم که امیدواریم تا پایان خردادماه سال ۹۵ به پایان برسد.

وی در خصوص ضرورت ایجاد کارخانه‌ای برای تولید سلول در حالی که بسیاری از تکنیک‌های سلول درمانی در فاز آزمایشگاهی و کارآزمایی‌های بالینی هستند، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از تحقیقات سلولی رویان به کارآزمایی‌های بالینی و ثبت سلول‌ها در وزارت بهداشت رسیده و همزمان با این پیشرفت‌ها نیاز است تا مقدمات تولید سلول در کشور فراهم شود تا در زمانی که مجوزهای لازم برای ارائه خدمات سلول درمانی اخذ شود، همزمان قادر به تولید سلول‌های مورد نیاز باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کارخانه ای که بتوانیم در فضای گسترده‌تر خدمات درمانی را به بیماران نیازمند در حوزه‌های درمان ناباروری و سلول درمانی ارائه دهیم، گفت: شروع راه اندازی این کارخانه سال ۹۳ در بلوار شهید باقری تهران آغاز شد و امیدواریم با راه اندازی آن ضمن ارائه خدمات به مردم، پذیرش و درمان بیماران خارجی نیز در این مرکز انجام شود.

مدیر کارخانه سلولی پژوهشگاه رویان گفت: از آنجایی که درمان برخی بیماری‌ها به کمک سلول درمانی به آن حد از توانایی رسیده تا خدماتی در این زمینه به مردم ارائه شود، به همین دلیل راه اندازی این کارخانه اهمیت بالایی خواهد داشت. سلول درمانی برای درمان بیماران مبتلا به آرتروز زانو، بیماری های پوستی از جمله لک و پیس، نارسایی های قلبی و… به کار می رود.