درمان قطعی ابولا ممکن شد

جدید ترین تحقیقات پژوهشگران در روسیه حاکی از آن است که درمان قطعی ابولا به وسیله واکسن های تولید شده امکان پذیر است . ورونیکا اسکورتسوا ، وزیر بهداشت کشور روسیه در این خصوص گفت:  روند ساخت داروی قطعی درمان و پیشگیری از این بیماری در روسیه رو به اتمام است و درپایان این پژوهش که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد، این دارو به نام کشور روسیه ثبت می شود .

در مراحل آغازین این پروژه ، داروی مورد نظر بسیار کار آمد جلوه کرده و به قطع فرایند عفونت در بیمار و در نهایت بهبود کامل بیماران منجر شده است.

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه توضیحات خود اضافه کرد که در مراحل آغازین این پروژه ، داروی مورد نظر بسیار کار آمد جلوه کرده و به قطع فرایند عفونت در بیمار و در نهایت بهبود کامل بیماران منجر شده است.

متخصصین روسی این واکسن را تنها روش  درمانی پیشگیرانه  و قطعی در مقابل بیماری ابولا دانسته و از تولید گسترده  آن در آینده ای نزدیک خبر دادند .

ویروس  ابولا یکی از کشنده ترین ویروس هاست که باعث عفونت گسترده در بدن بیمار و در نهایت مرگ میشود . این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی شناخته شد و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی از قاره آفریقا به دیگر نقاط جهان منتشر شد ه است و به طور خاص در میان انسان و میمون ها شایع است .

به گفته کارشناسان ، علائم اولیه ابولا که در بیمار ظاهر می شود بسیار ساده ، شبه برانگیز و عادی به نظر بی ضرر می آید . این علائم اولیه عبارت اند از؛ سردرد ، درد در بخش هایی از بدن ، تب و لرز، و گلو درد. این بیماران احساس یک بیمار معمولی و عادی را دارند . زمانی که ویروس این بیماری وارد بدن می شود ، پس از 21 روز علائم آن ظاهر می شود.

اما زمانی که ویروس در بدن این بیماران پیشرفت می کند ، علائم بیماری در آنها شدت پیدا کرده و ایمنی بدنشان را به خطر می اندازد . از علائم ثانویه این بیماری می توان به حالت تهوع و استفراغ ، اسهال، جوش و تحریکات پوستی به همراه خارش ، درد قفسه سینه و سرفه ، کاهش وزن و خونریزی اشاره کرد . در برخی مواقع که پیشرفت بیماری بسیار زیاد باشد ، اندام حیاتی بدن کارشان مختل شده و باعث خونریزی می شوند که به هیچ عنوان نمی توان آن را کنترل کرد و خونریزی بدون توقف ادامه خواهد داشت تا بیمار جان خود را از دست بدهد .

منبع : Tass

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا