قوی ترین کارت گرافیکی جهان برای واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یکی از موارد بسیار رو به رشد در دنیای امروزی فناوری به حساب می آید و به همین دلیل نیز نمی توان انتظار داشت که شرکت های بزرگ به دنبال ساختن محتوا و زیر ساخت های متنوع برای آن نباشند. در این میان یکی از زیرساخت های بسیار مهم مورد نیاز برای محتوای واقعیت مجازی را می توان پردازش گرافیکی این محتوا دانست که این وظیفه بر عهده کارت های گرافیکی یا به صورت دقیق تر، پردازنده های گرافیکی خواهد بود.

این پردازنده گرافیکی که Radeon Pro Duo نام دارد، دارای توان پردازشی 16 ترافلاپ است که این توان موجب می شود تا این پردازنده به سریع ترین کارت گرافیکی Single- slot در جهان بدل شود.

در میان شرکت های تولید کننده پردازنده گرافیکی، شرکت ای ام دی به عنوان یک غول بسیار بزرگ شناخته می شود و به تازگی این شرکت اقدام به معرفی جدیدترین محصول خود کرده است که به صورت مستقیم در اختیار پلتفرم های واقعیت مجازی خواهد بود.

این پردازنده گرافیکی که Radeon Pro Duo نام دارد، دارای توان پردازشی 16 ترافلاپ است که این توان موجب می شود تا این پردازنده به سریع ترین کارت گرافیکی Single- slot در جهان بدل شود. البته این امر موجب ثبت یک رکورد دیگر نیز شده است و این پردازنده دارای برچسب گران ترین پردازنده سری رادئون ساخته شده توسط ای ام دی نیز هست زیرا برای خریدن آن باید رقم یک هزار و 500 دلار پرداخت شود.

سیستم خنک کننده این پردازنده از نوع سرمایش مایع است که موجب می شود تا این کارت گرافیکی در مقایسه با سایر موارد مشابه، به مراتب کمتر با مشکل حرارتی روبرو شود. البته باید به یاد داشت که میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز برای این کارت گرافیکی نیز بسیار بالا است و مصرف این پردازنده گرافیکی برابر با 350 وات است که مسلما تاثیر بسزایی بر روی قبض برق شما خواهد داشت. همچنین این شرکت گفته است که محصولی به نام FireGL در دست ساخت دارد که برای متخصصان طراحی شده است و قیمت آن ممکن است به 4 هزار دلار نیز برسد. شایان ذکر است که Radeon Pro Duo با دایرکت اکس 12 همخوانی کامل خواهد داشت.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا