گشت و گذار مجازی در اثر هنری

اثر هنری سقوط فرشتگان یاغی (The fall of the rebel angels) به عنوان یکی از آثار هنری برجسته جهان شناخته می شود. این نقاشی برجسته و زیبا در سال 1962 توسط نقاش نامی، پیتر بروگل کشیده شده است و یکی از مفاخر نقاشی جهان به حساب می آید. این اثر هنری در حال حاضر در موزه سلطنتی هنرهای زیبا در کشور بلژیک نگهداری می شود.

کار گوگل تنها نمایش یک نقاشی ساده نبوده است بلکه متخصصان این شرکت، یک ساختار ویژه واقعیت مجازی را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان به لایه های مختلف این نقاشی نفوذ کرده و جزئیات بی نظیر آن را به صورت تک به تک مشاهده کرد.

مسلما مشاهده این اثر زیبا برای همگان آسان نخواهد بود زیرا بلژیک مقصدی نیست که به سادگی بتوان در هر لحظه به آن وارد شده و به بررسی این اثر هنری پرداخت ولی مطابق معمول این فناوری اطلاعات است که مرزها را از میان برداشته است. به تازگی شرکت گوگل خدمات جدیدی را در راستای گسترش فرهنگ و هنر ارائه کرده است که موجب می شود تا بتوان از این اثر به صورت مجازی نیز دیدن کرد.

این نقاشی که موضوع آن نخستین مقابله خوبی و بدی و اخراج شیطان از بهشت است دارای جزئیات بسیار زیبایی است. در این نقاشی نشان داده می شود که چگونه شیطان در حال اخراج از بهشت، سایر فرشتگان یاغی را نیز با خود به همراه می برد. با این حال کار گوگل تنها نمایش یک نقاشی ساده نبوده است بلکه متخصصان این شرکت، یک ساختار ویژه واقعیت مجازی را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان به لایه های مختلف این نقاشی نفوذ کرده و جزئیات بی نظیر آن را به صورت تک به تک مشاهده کرد.

به این ترتیب می توان تجربه ای زنده و منحصر به فرد از این نقاشی را داشت که مسلما بدون وجود فناوری های مدرن امکان آن برای هیچ کسی وجود نخواهد داشت.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا