رواج استفاده از روبات های پیشخدمت در رستوران ها

کشور چین که با سرعت بسیاری در حوزه علوم روباتیک در حال پیشرفت است ، شاهد عرصه های جدید حضور روبات ها در جامعه بوده و در تازه ترین خبرها عنوان شده است که رستورانی در شهر شنیانگ، مرکز استان لیائونینگ در شمال شرقی کشور ، راه اندازی شده است که بخش عمده ای از امور پخت و پز و ارائه خدمات به مشتریان در این رستوران توسط روبات ها انجام می شود .

روبات های استفاده شده در این رستوران با باتری کار کرده و دارای قدی حدود یک صد و چهل سانتیمتر هستند. این روبات ها به گونه ای طراحی شده اند که با یکبار شارژ، قادر به ارائه خدمات به مدت هشت ساعت بوده و ویژگی های منحصر به فردی دارند . از جمله قابلیت های طراحی شده در این روبات ها می توان به سنسورهای حرکتی هوشمند ، سیستم سخت افزاری ویژه جهت یابی  و فناوری برقراری ارتباط با کاربران اشاره کرد .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ؛ روبات های استفاده شده در این رستوران با باتری کار کرده و دارای قدی حدود یک صد و چهل سانتیمتر هستند. این روبات ها به گونه ای طراحی شده اند که با یکبار شارژ، قادر به ارائه خدمات به مدت هشت ساعت بوده و ویژگی های منحصر به فردی دارند . از جمله قابلیت های طراحی شده در این روبات ها می توان به سنسورهای حرکتی هوشمند ، سیستم سخت افزاری ویژه جهت یابی  و فناوری برقراری ارتباط با کاربران اشاره کرد . این روبات ها می توانند با خود باری به وزن هفت کیلو گرم را حمل کرده و به راحتی سینی های حاوی غذا و نوشیدنی مشتریان را به میز آن ها انتقال دهند .

البته این رستوران نخستین رستوران رباتیک چین نبوده و چندی پیش در اخبار اعلام شده بود که یک رستوران در شهر هی فئی  که مرکز ایالت آن هوئی در شرق این کشور محسوب می شود ، در حال فعالیت است که کلیه کارکنان ، آشپزها و خدمتکاران این رستوران را نیز روبات ها تشکیل می دهند .

بر اساس گزارش های موجود در این زمینه ، یک  رستوران دیگر نیز در شهر ژوچانگ در ایلات هنان هی نان واقع در مرکز چین از ربات انسان نما برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می کند . این ربات که به شکل یک پیشخدمت طراحی شده است ، سفارش های مشتریان را به میز غذای آن ها منتقل می کند .

منبع: xinhuanet

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا