مهلت نام نویسی جایزه انتقال فناوری کشورهای اسلامی عضو دی هشت تمدید شد

اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازارملی ایران گفت: پارک فناوری پردیس که دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8 TTEN) را برعهده دارد، طرح اعطای جایزه سالیانه به بهترین مورد انتقال فناوری را با حمایت مالی دولت ایران در جلسه دوم شورای عالی شبکه در نیجریه در آذرماه 1393 مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد اولین دوره جایزه برای سال 2016 برگزار شود.

وی بیان کرد: دبیرخانه شبکه، آیین­نامه اعطای این جایزه را تدوین و مصوب کرد و اولین فراخوان در ابتدای سال 2016 برای کشورهای عضو ارسال شد و تاکنون چندین مورد برای دریافت این جایزه کاندیدا شده اند.
وی ادامه داد: فراخوان دوم شناسایی کاندیداهای این جایزه ارسال شده است و کشورها تا 20 آوریل 2016 (1 اردیبهشت 95) مهلت دارند نسبت به شناسایی و کاندید کردن شرکت های متبوع خود اقدام کنند.
قنبرپور هدف از اعطای این جایزه را تشویق کشورهای عضو به انتقال فناوری بین خود و تأمین فناوری های مورد نیاز این شبکه از داخل شبکه و یا از کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از طرف های قرارداد انتقال فناوری باید از یکی از هشت کشور عضو و طرف دیگر از شرکت های متبوع کشورهای اسلامی باشد.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم این جایزه به شرکت­های برگزیده، در پنجمین اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو دی-هشت که در کشور مصر برگزار خواهد شد، اهدا شود.
قنبرپورگفت: شرکت های ایرانی برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این جایزه و نحوه کاندیدا شدن در آن می توانند با پست الکترونیک این شبکه به نشانی D8tten@techmart.ir مکاتبه کنند.
قنبرپور افزود: شبکه تبادل وانتقال فناوری کشورهای عضو گروه دی-هشت به منظور تسهیل روابط انتقال فناوری در میان کشورهای عضو دی-هشت در سال 1391 در اجلاس وزاری صنعت کشورهای عضو گروه دی-هشت در داکای بنگلادش به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران (پارک فناوری پردیس) دبیرخانه این شبکه را برعهده دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا