ساخت درگاهی یکپارچه برای دسترسی به شبکه‌های مخابراتی

مهدی نمازی، مجری طرح «درگاه یکپارچه و توسعه پذیر برای دسترسی به شبکه‌های مخابراتی» و برگزیده رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی از شرکت خدمات انفورماتیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: دستگاه آریا گیت(درگاه یکپارچه و توسعه پذیر برای دسترسی به شبکه‌های مخابراتی) نقطه دسترسی به ابر سرویس است. این دستگاه برای کاربرد بانکی به گونه ای بهینه سازی شده است که بتواند تمامی نیازهای ارتباطی سرویس‌های بانکی را در نقطه تماس شعبه با شبکه فراهم سازد. هرچند که امکان استفاده از آن در انواع کاربردهای ارتباطی وجود دارد.

وی افزود: آریا گیت با تجمیع سرویس‌های دسترسی شبکه و چند رسانه ای در یک سکوی واحد، امکان اتصال به شبکه‌های هایبریدی با رسانه‌های مختلف سیمی، فیبر نوری، بی سیم و ماهواره ای را فراهم می کند.

وی عنوان کرد: سیستم این محصول ماژول است. یکی از ماژول های مهم  این دستگاه قابلیت برنامه ریزی برای ارتباط با انواع شبکه های ماهواره ای را دارد. این ماژول امکان اتصال نقطه به نقطه و جست وجوی نیمه خودکار ماهواره را نیز فراهم می کند.

نمازی اظهار کرد: آریا گیت برای کار در شبکه‌های نسل آینده، سازگار ساخته شده است. این برنامه ریزی به واسطه ساختار باز سیستم استاندارد بوده و کاربران را از وابستگی به تامین کنندگان ویژه، رهایی می بخشد بنابراین کاربران سیستم می‌توانند برنامه کاربردی خودشان را روی بستر باز آریا گیت پیاده سازی یا از هر برنامه کاربردی استاندارد دیگر روی این بستر، استفاده کنند.

برگزیده رتبه سوم پژوهش‌های توسعه ای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی تصریح کرد: مبتنی بر باز بودن ساختار آریا گیت و امکان بومی سازی امنیت ارتباطی شعبه از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. همچنین ارتقای تجربه کاربری تجهیز شبکه از طریق نمایشگر لمسی با رابط کاربری گرافیک، کار با دستگاه را برای کاربران عادی ساده می کند به گونه ای که پس از آن، مدیریت شبکه شعبه برای کارکنان غیر فنی نیز به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

 سیستم این محصول ماژول است. یکی از ماژول های مهم  این دستگاه قابلیت برنامه ریزی برای ارتباط با انواع شبکه های ماهواره ای را دارد. این ماژول امکان اتصال نقطه به نقطه و جست وجوی نیمه خودکار ماهواره را نیز فراهم می کند.

وی قیمت کمتر، برابری کیفیت این محصول با نمونه های مشابه خارجی را از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه عنوان کرد و گفت: این محصول هم اکنون در چند شعبه بانک ایران به صورت پایلوت اجرا شده و در جریان ثبت اختراع است؛این محصول تاییده اش را از آژانس فضایی اروپا گرفته است و سال آینده به تولید انبوه می رسد.

وی یاد آور شد: هم اکنون ما باید برای پایدار ماندن تحقیق و توسعه در کشور، بخشی از زنجیره تحقیق و توسعه جهانی باشیم یعنی نیازمند همکاری با چند شرکت بزرگ جهانی هستیم اما متاسفانه هم اکنون به دلیل شرایط تحریم، این امکان وجود ندارد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا