سالی پررونق در برابر حوزه علم و فناوری قرار دارد

اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه براساس پیشنهادهای دولت در قالب لایحه بودجه 95 کل کشور که به مجلس تقدیم کرده است، ردیف های بودجه ای مربوط به حوزه علم و فناوری افزایش خوب و چشمگیری داشته است.
وی بیان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت ردیف های بودجه ای ویژه ای برای حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده، به طوری که پیشنهاد شده است 200 میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از کسب و کار دانش بنیان اختصاص پیدا کند .
قادری فر اظهارکرد: بودجه خوبی برای معاونت علمی پیشنهاد شده است و مطمئن هستیم مجلس شورای اسلامی در فرصتی که برای تصویب لایجه بودجه 95 دارد، به این حوزه که از حوزه های مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری و مورد عنایت دولت است و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیر ساخت اقتصاد مقاومتی دیده شده است، نظر مثبت دهد.
وی گفت: دیدگاه دولت یازدهم این است که توسعه کسب و کار دانش بنیان و فعالیت های کسب و کارانه شرکت های دانش بنیان است که می تواند اساس اقتصاد مقاومتی را شکل دهد.
وی با اشاره به این که بودجه امسال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حدود دو هزار میلیارد ریال بود، گفت: امیدواریم احکام پیشنهادی در زمان بررسی بودجه 95 در مجلس مورد تصویب قرار گیرد و سال آینده به لحاظ منابع و اعتبارات سال پررونقی برای حوزه علم و فناوری باشد.
وی همچنین در خصوص برنامه ششم توسعه درحوزه علم و فناوری افزود: دولت برای توسعه جریان علمی و فناوری کشور و برای این که بتوانیم در افق سند چشم انداز 1404 که باید دو برنامه پنج ساله را سپری کنیم و در آنجا به سهم 50 درصد از تولید ناخالص ملی ماحصل کسب و کار دانش بنیان برسیم، احکام خوبی را پیشنهاد کرده است، امیدواریم با بررسی برنامه ششم توسعه این احکام مورد تصویب قرار گیرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا