برگزاری جشنواره گلاب گیری و عرقیات گیاهی در باغ گیاهشناسی ملی ایران

فاطمه سفیدکن روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افرود: این موسسه در نظر دارد با برگزاری این جشنواره، یکی از روش های مرسوم و دارای سابقه تاریخی و دیرینه استفاده از گیاهان دارویی و معطر را به صورت برجسته به نمایش عموم بگذارد. 
وی، ترویج و فرهنگ سازی در خصوص استفاده صحیح از عرقیات گیاهی، آشنایی مردم به ویژه نوجوانان با روش های سنتی گلاب گیری، عرضه عرقیات مختلف گیاهی و لزوم استاندارد اجباری برای عرقیات موجود در بازار کشور در ارتقاء سلامت مردم را از اهداف این جشنواره برشمرد.
سفیدکن با اشاره به این که در این جشنواره انواع عرقیات گیاهی معتبر تولیدی در کشور توسط شرکت های تولیدکننده قابل عرضه هستند، اظهار کرد: علاوه بر آن، انواع گیاهان دارویی به صورت تازه و خشک، فرآورده های دارویی و آرایشی – بهداشتی طبیعی و گیاهی نیز در این جشنواره عرضه خواهند شد. 
معاون پژوهشی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: همچنین علاقمندان به این جشنواره می توانند از باغ گیاهشناسی ملی ایران هم بازدید کنند.
وی، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور را به عنوان متولی تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران اعلام کردو گفت: این مجموعه فعالیت های گسترده ای در زمینه شناسایی و معرفی گیاهان دارویی، کشت و اهلی کردن، استخراج و آنالیز مواد موثره انجام داده است.
معاون پژوهشی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: این مجموعه در معرفی گیاهان دارویی، قابلیت ها و مزایای استفاده از آنها و نیز روش های بهره برداری یا فراوری به مردم نقش ویژه ای را ایفا کرده است. 
سفیدکن با اشاره به اینکه تعدادی از فراورده های پرمصرف گیاهان معطر، عرقیات گیاهی به ویژه گلاب که دارای سابقه دیرینه و ارزشمند در طب سنتی ایران دارند، گفت: گل محمدی با سطح زیر کشت گل محمدی بیش از 15 هزار هکتار و تولید بیش از 27 هزار تن گل در سال یکی از گیاهان دارویی مهم کشور است.
باغ گیاهشناسی ملی ایران به وسعت 150 هکتار در غرب تهران قرار دارد و یکی از زیباترین و معتبرترین باغ های گیاهشناسی دنیاست که در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه جلوه های بسیار زیبا و دل انگیزی از طبیعت گیاهی ایران را دارد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا