فراخوان سومین نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران منتشر شد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، از 15 تا 18 شهریورماه سال آینده در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.
این جشنواره با هدف ارتقای دانش عمومی در زمینه شناسایی، اهلی کردن، کشت، تولید و استخراج مواد موثره و همچنین فرآوری های پس از تولید و بسته بندی گیاهان دارویی برگزار می شود.
از دیگر رویکردهای سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، ارتقای آگاهی عمومی در مورد مصرف صحیح گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی، فرهنگ سازی، ترویج و بکارگیری آموزه های طب سنتی در فرآیند تولید، توزیع و مصرف فرآورده های سالم، طبیعی و ارگانیک است.
همچنین فرهنگ سازی و بکارگیری آموزه های طب سنتی در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شناسایی و معرفی برترین های فناوری در حوزه تولید و صنعت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و ارج نهادن به مقام شامخ فناوران و نوآوران بر تر از جمله دیگر رویکردهای این جشنواره است.
این جشنواره و نمایشگاه ملی با معرفی طرح های دانش بنیان موفق در توسعه متوازن زنجیره علم تا ثروت، معرفی فرصت های نوین کارآفرینی و اشتغال زایی، در بخش تولید و فرآوری صنایع کوچک، متوسط و پیشرفته در زمینه گیاهان دارویی، فرآورده های حاصله و ارتقای قابلیت های علمی با ارزش افزوده بالا همراه خواهد بود.
معرفی نقش صنعت گیاهان دارویی در توسعه کشور با استفاده از روش های نوین و آخرین دستاورد ها و پیشرفت های حاصله در زمینه گیاهان دارویی و سایر فرآورده های طبیعی، معرفی فرآورده های مکمل طبیعی و کاربرد صحیح آن در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نیز از جمله بخش های دیگر این جشنواره است.
در این جشنواره معرفی نقش صنعت گیاهان دارویی در توسعه کشور با استفاده از روش های نوین و آخرین دستاور ها و پیشرفت های حاصله در زمینه گیاهان دارویی و سایر فرآورده های طبیعی صورت می گیرد.
معرفی فرآورده های مکمل و طبیعی و کاربرد صحیح آنها در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، معرفی افزودنی های مجاز (طعم دهنده ها و رنگ دهنده های طبیعی)، عرقیات، عطریات، اسانس های گیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و آفت کش ها از دیگر رویکردها برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران است.
فراهم آوردن شرایط مناسب برای سرمایه گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی و معرفی محصولات نوین تولیدی و استاندارد برای مصارف داخل کشور و صادرات نیز از جمله رویکردهایی است که این جشنواره دنبال می کند.
تسهیل فرآیند تجاری سازی و انتقال فناوری در حوزه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی، ایجاد سطح دانش عمومی در زمینه صیانت و حفاظت از ذخایر موجود در اکوسیستم های طبیعی در حوزه گیاهان دارویی و نیز ایجاد زمینه های ظهور خلاقیت و توانایی های بالقوه دانش آموزان، جوانان و ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان اسلامی از جمله برنامه های اصلی برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران عنوان شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا