سند توسعه دانش بنیان استانی تدوین می شود

دکتر منصور کبگانیان روز دوشنبه در حاشیه نشست گفتمان سازی نقشه جامع علمی کشور با حضور روسای دانشگاه ها و پارک های علمی و فناوری منطقه هفت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد دومین نشست استانی بودیم که اولین نشست سال گذشته با حضور روسای دانشگاه ها، استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین صورت گرفت.

وی به حضور روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری استان های فارس، بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد در نشست امروز اشاره کرد و گفت: در این جلسه با توجه به توانایی ها و ویژگی های متفاوت هر استان و منطقه هماهنگی های لازم صورت گرفت و عملکرد و فعالیت ها و برنامه های در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به اطلاع آنها رسانده شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از گفت و گوی شرکت کنندگان در این نشست با دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبادل نظر میان آنها خبر داد.
وی محور این گردهمایی را تعیین سهم دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در اجرایی کردن نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد.
کبگانیان در خصوص خروجی ها و مصوبات نشست امروز توضیح داد: براساس تصمیمات صورت گرفته سند توسعه دانش بنیان استانی برای هر استان و منطقه تدوین خواهد شد و کارگروه هایی برای شناسایی وضعیت های موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری هر استان در همان استان و منطقه ایجاد می شود.
وی ایجاد کارگروهی به منظور شناسایی مزایای صنعتی، اقتصادی و همچنین نیازهای صنعتی، کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان هر منطقه را از دیگر مصوبات جلسه امروز برشمرد.
وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد کارگروه ویژه ای تشکیل شود تا محققان و صاحب نظران استان ها در تدوین اسناد ملی و همچنین سیاست هایی که در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حال تدوین است به مسوولین این ستاد کمک کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا