باید زیرساخت‌ها را برای تربیت نیروی انسانی تقویت کنیم

دکتر سورنا ستاری در مراسم رونمایی از کتاب گزارش عملکرد نظام مراقبت از خون با بیان اینکه نیروی انسانی پشتوانه اصلی تمام سازمان‌ها است، اظهار کرد: بزرگترین مزیت ایران نسبت به کشورهای منطقه داشتن نیروی انسانی و سطح علمی بالا است. نیروی انسانی با پول درست نمی‌شود. بخش مهمی از آن مربوط به هویت است.

وی افزود: کشوری که منابع خود را تامین نمی‌کند، نمی‌تواند نیروی انسانی خود را بسازد. استفاده از ظرفیت کشور در حوزه پژوهش توسط ارگان‌های دولتی، کار سخت و بزرگی است. پژوهشگاه‌های دولتی باید سبک باشند. در سازمان انتقال خون این اتفاق افتاده است و بخش قابل توجهی از پروژه‌ها از طریق پژوهشکده‌ها انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: اشتباه ما در گذشته این بود که فکر می‌کردیم می‌توانیم با پول، دانش و تکنولوژی را خریداری کنیم. این در حالی است که انتقال تکنولوژی یادگرفتنی است. مهم این است که بتوانیم دانش را بیاموزیم.

ستاری نیروی انسانی را شکل‌دهنده و اساس کار علمی و پژوهشی دانست و تصریح کرد: ما باید زیرساخت‌ها را برای تربیت نیروی انسانی تقویت کنیم.

وی در ادامه از در نظر گرفتن یارانه 50 درصدی در زمینه تولید تجهیزات داخلی خبر داد و اظهار کرد: ما آمادگی کاملی برای همکاری‌های بین‌المللی داریم. در زمینه فعالیت ایرانی‌های خارج از کشور در حوزه بیوتکنولوژی بسیار فوق‌العاده هستیم، چرا که در مهم‌ترین شرکت‌های بیوتکنولوژی دنیا یک ایرانی وجود دارد. ما باید این بحث را بسیار جدی بگیریم.

معاون علمی و فنی رییس جمهور اظهار کرد: کشور در بحث ژنتیک و نیروی انسانی مورد نیاز آن ضعیف است و ما به دنبال تقویت آن هستیم و باید آن را در آینده بهبود ببخشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا