تمایل مراکز علمی ایتالیا برای همکاری با محققان ایرانی

 دکتر وحید احمدی در مراسم تجلیل از دکتر مضطرزاده، رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و افتتاح ساختمان سبز پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار کرد: در تاریخ مشاهده می‌شود تحولات تمدن‌ها متاثر از زحمات و تلاش‌های دانشمندان و مدیران اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اگر تمدنی را شاهد هستیم که فراز و حرکتی رو به جلو دارد، متاثر از تفکرات، آثار و زحمات دانشمندان آن مرز و بوم بوده است.

وی با اشاره به حرکت رو به جلوی ایران در حوزه‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ایران از لحاظ علمی و صنعتی در منطقه اثرگذار و در دنیا صاحب منزلت است و این امر محقق نمی‌شد مگر با همت دانشمندان، دانشجویان و مدیران کشور.احمدی با اشاره به سفر خود به کشور ایتالیا یادآور شد:‌ در این سفر چهار روزه مراکز علمی و تحقیقاتی این کشور به طور صریح از محققان ایران برای همکاری دعوت به عمل آوردند که این امر برای کشور ما بسیار ارزشمند است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازدید خود از مرکز مطالعات کهکشان و کیهان کشور ایتالیا یادآور شد: این مرکز برای ادامه فعالیتهای علمی با ایران تاکید کرده است.

وی با اشاره به تمایل مرکز فیزیک نظری عبدالسلام برای همکاری با ایران خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های محققان کشور هستیم.احمدی یکی از محققان بزرگ کشور را دکتر مضطرزاده دانست و ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در همه امور نقش علمی خود را ایفا کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا