تمایل مراکز علمی ایتالیا برای همکاری با محققان ایرانی

دکتر وحید احمدی در مراسم تجلیل از دکتر مضطرزاده، رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و افتتاح ساختمان سبز پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار کرد: در تاریخ مشاهده می‌شود تحولات تمدن‌ها متاثر از زحمات و تلاش‌های دانشمندان و مدیران اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: اگر تمدنی را شاهد هستیم که فراز و حرکتی رو به جلو دارد، متاثر از تفکرات، آثار و زحمات دانشمندان آن مرز و بوم بوده است.

وی با اشاره به حرکت رو به جلوی ایران در حوزه‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ایران از لحاظ علمی و صنعتی در منطقه اثرگذار و در دنیا صاحب منزلت است و این امر محقق نمی‌شد مگر با همت دانشمندان، دانشجویان و مدیران کشور.احمدی با اشاره به سفر خود به کشور ایتالیا یادآور شد:‌ در این سفر چهار روزه مراکز علمی و تحقیقاتی این کشور به طور صریح از محققان ایران برای همکاری دعوت به عمل آوردند که این امر برای کشور ما بسیار ارزشمند است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازدید خود از مرکز مطالعات کهکشان و کیهان کشور ایتالیا یادآور شد: این مرکز برای ادامه فعالیتهای علمی با ایران تاکید کرده است.

وی با اشاره به تمایل مرکز فیزیک نظری عبدالسلام برای همکاری با ایران خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالیم که شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های محققان کشور هستیم.احمدی یکی از محققان بزرگ کشور را دکتر مضطرزاده دانست و ابراز امیدواری کرد که وی بتواند در همه امور نقش علمی خود را ایفا کند.