فراخوان دومین جشنواره علم و عامه برای سال 95

 دومین جشنواره علم و عامه به میزبانی این موزه و با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هدف ترویج علم از طریق ساده سازی مفاهیم علمی، تشویق عامه مردم برای مشارکت جویی در فعالیت های علمی و فرهنگ سازی برای ایجاد تفکر علمی در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار می شود.

بخش اصلی جشنواره علم و عامه با محوریت «ارائه، معرفی یا آموزش مفاهیم علمی به زبان ساده» در قالب های ساخت ابزار آموزشی، داستان علمی، کلیپ علمی، جُنگ علمی و اسباب بازی های علمی و بخش ویژه نیز با محوریت «بهینه سازی مصرف» در قالب های اجرای تئاتر، ساخت ابزار، نقاشی، پویانمایی، شبکه اجتماعی و عکاسی آماده دریافت آثار است.
منظور از بهینه سازی مصرف، ساخت ابزار یا به کارگیری الگوها و روش هایی برای مصرف درست سوخت، آب، برق، مواد غذایی و دیگر منابع مصرفی است.
آثار علمی برای شرکت در بخش ویژه باید در یکی از مفاهیم 'راهکارهای کاربردی تولید انرژی پاک در محیط های خصوصی و عمومی'، 'آگاه سازی مردم نسبت به تخریب محیط زیست، سلامت انسان و انرژی های سبز' ، '
افزایش حساسیت و مسئولیت پذیری شهروندان در مقابل رفتارهای نادرست مصرف' ، 'تشویق و فرهنگ سازی عامه مردم برای اصلاح الگوی مصرف' و 'انتقال و آموزش مفاهیم علمی مربوط به بهینه سازی مصرف' ارائه شود.
علاقمندان می توانند آثار خود را در دو بخش اصلی و ویژه تا 15 مهرماه 1395 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. جشنواره سراسری «علم و عامه» برای دومین سال پیاپی در هفته ترویج علم از 15 تا 20 آبان 1395 برگزار خواهد شد. دریافت اطلاعات بیشتر درباره محورهای جشنواره، شاخص های داوری و سایر جزئیات از طریق برقراری تماس با شماره تلفن های 02188851448و 02188914934 و یا مراجعه به نشانی اینترنتی www.irstm.ir امکان پذیر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا