اسفناج و چای سبز را همزمان مصرف نکنید

به تازگی تیمی از پژوهشگران در ایالات متحده امریکا در مطالعات خود به بررسی ترکیبات غذائی موجود در چای سبز و اسفناج پرداخته و تاثیرات متقابل آهن و آنتی اکسیدان موجود در این مواد غذائی را مطالعه کرده اند .  در همین رابطه ماتم ویجی کومار پژوهشگر ارشد این تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی پن گفت : اگر شما چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است را بعد از یک وعده غذایی سرشاز از آهن همانند اسفناج مصرف کنید ، به طور خاص از مزایای چای سبز بهره مند نخواهید شد و بهتر این است که بعد ازصرف  مواد غذایی مملو از آهن همانند گوشت قرمز ،کلم و یا اسفناج از نوشیدن چای سبز خودداری کنید .

اگر شما چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است را بعد از یک وعده غذایی سرشاز از آهن همانند اسفناج مصرف کنید ، به طور خاص از مزایای چای سبز بهره مند نخواهید شد و بهتر این است که بعد ازصرف  مواد غذایی مملو از آهن همانند گوشت قرمز ،کلم و یا اسفناج از نوشیدن چای سبز خودداری کنید .

دکتر کومار در ادامه توضیحات خود تشریح کرد که میزان اپی گا لو کاتچین گالات (EGCG) موجود در چای سبز به مهار میلویر اکسید از ، آنزیم های التهابی در روده کمک شایانی میکند (IBD) اما زمانی که EGCG  و آهن به طور همزمان صرف شوند ، آهن باعث محدودیت در عملکرد این آنتی اکسیدان خواهد شد.

این موضوع در حالی عنوان می شود که مطالاعات پیشین نشان داده است که چای سبز حاوی درصد بالایی از  ماده ضد سرطان کاتچین و آنتی اکسیدان است که برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید بوده و همواره مورد استفاده قرار می گیرد .

وی در پایان توضیحات خود به این موضوع  اشاره کرد که بهتر است از طعم دهنده های دیگری همچون عسل یا لیمو برای نوشیدن چای سبز استفاده شود و در مجموع  بهتر است تنها به کیفیت آن چه می خوریم توجه نکرده و موارد مانند  زمان و چگونگی مصرف مواد غذائی را نیز در هنگام خوردن آن ها  مد نظر قرار دهیم .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله  آسیب شناسی ایالات متحده آمریکا  American Journal of Pathology  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا