زمانی برای ذوب شدن روبات‌ها

شرکت کنترل کننده نیروگاه اتمی فوکوشیما برای یافتن هسته‌های اتمی نیروگاه‌های خود اقدام به طراحی روبات‌هایی ویژه و ارسال آنها به این منطقه کرده بوده است که حتی روبات‌ها نیز در این محیط دوام نیاورده و ذوب شده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، سونامی کشور ژاپن را شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین بلایای طبیعی قرن جاری دانست ولی این سونامی به‌خودی‌خود آسیب کمتری نسبت به آسیب‌های واردشده به‌واسطه فناوری‌های انسانی داشت.

پس از وقوع این سونامی، نیروگاه‌های اتمی منطقه فوکوشیما درهم‌شکسته و مواد رادیواکتیویته به سراسر منطقه راه یافتند و همین امر نیز عملا این نقطه از زمین را غیرقابل‌سکونت ساخت.

با این‌ حال شرکتی که مسئولیت این نیروگاه‌ها را در اختیار داشته است، تنها موفق به بازیابی هسته اتمی یکی از مخازن شده است و همچنان در حال تلاش برای بازیابی هسته سایر مخازن به سر می‌برد.
 

 

با توجه به عدم امکان ورود انسان به این منطقه، مسئولان این شرکت به فکر استفاده از روبات‌ها برای این کار افتادند و پس از مدت‌ها طراحی و برنامه‌ریزی، دو روبات ویژه را به این منطقه ارسال کردند تا بتوان به کمک آن‌ها، هسته مخازن تخریب ده را بیرون کشیده و منطقه را نجات داد.

با این‌ وجود حرارت بسیار بالای این منطقه موجب شده است تا این دو روبات نیز در آنجا دوام نیاوردند و مدار دخلی آن‌ها پس از ورود به این منطقه به‌صورت کامل ذوب شده است.

به‌ این‌ ترتیب تلاش برای ساخت روبات‌هایی بادوام‌تر و نیرومندتر آغاز شده است ولی هنوز معلوم نیست که چه مدتی برای تحقق این امر باید به انتظار نشست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا