بر هم خوردن تعادل محیط زیست در شیلی

حضور سگ های آبی و راسو ها در کشور شیلی سبب به هم خوردن جدی توازن محیط زیست در بخش های مختلف این کشور آمریکای جنوبی شده است .  این موضوع به ویژه در بخش های جنوبی شیلی قابل مشاهده است . در حقیقت مشکل اصلی از این مساله  نشات می گیرد که این حیوانات ، بومی این مناطق نبوده و از سایر نقاط به این کشور منتقل شده اند و با ایجاد تغییرات اساسی در ساختار محیط زیست و ساختن آب بند ها و قطع درختان و درختچه ها ، اکو سیستم طبیعی این منطقه را به هم زده اند .

در همین راستا رامیرو سرگو Ramiro Crego که یک زیست شناس و پژوهشگر اهل این کشور آمریکای جنوبی است اعلام کرد : " این حیوانات به واسطه فعالیت های تجاری یک کمپانی تولید کننده خز و محصولات ساخته شده از پوست این حیوانات وارد شیلی شده اند . این کمپانی در نظر داشت که یک مزرعه پرورش راسو و سگ ابی در شیلی راه اندازی کند ولی این جانوران سر از طبیعت این کشور در اورده و توازن موجود را به هم زده اند . "

در تصویر ارائه شده ، بخشی از تخریب درختان و درختچه هایی که به واسطه فعالیت این جانوران در طبیعت جنوب کشور شیلی ایجاد شده ، مشاهده می شود .

سگ های آبی به طور طبیعی بومی مناطقی از آمریکای شمالی و اوراسیا هستند و به طور طبیعی بیشتر در کشورهای روسیه  و کانادا مشاهده می شوند . این جانوران با قطع درختان و ساخت موانع چوبی  و آب بند در مسیر رودخانه ها اقدام به ایجاد سد های مصنوعی کرده و سطح آب را در آن بخش بالا می برند .

در قرن نوزدهم جمعیت سگ های آبی در آمریکای شمالی بیش از 60 میلیون عدد بود ولی بر اساس آمار منتشر شده در سال 1988 ، تنها 6 تا دوازده میلیون سگ آبی در این مناطق باقی مانده بود . مهمترین دلیل انقراض این جانور ، شکار بی رویه جهت استفاده از پوست آن ها و همنین محدود شدن زیستگاه های این جانور است .

 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا