سامانه اطلاعات مکانی بومی طراحی شد

ماهیار سلطانی، مجری طرح « سامانه اطلاعات مکانی» در گفتگو با مهر گفت: ما با هدف دستیابی به یک سیستم جامع زیرساخت اطلاعات مکان محور (SDI) با کاربری های گسترده جهت ارائه و اشتراک داده ها و خدمات مکان محورعمومی و تخصصی به عموم، سازمان ها و ارگانهای خصوصی و دولتی، اقدام به طراحی یک معماری جامع و نوین با عنوان مدل جامع مکانی ژئوماتیک (GSCM) کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عنوان کرد: این سامانه اطلاعات مکانی با هدف ارائه خدمات نرم‌افزاری مکان‌محور تولید شده است که در آن می‌توان به نقشه‌های مورد نیاز در حوزه‌های شهری دسترسی پیدا کرد.

وی افزود: این سامانه، نمایی مکان‌محور از داده‌ها و اطلاعات را در سطوح مختلف با کاربرد در حوزه‌های گوناگون مانند فرماندهی و کنترل، مدیریت بحران، مکان‌یابی و آمایش سرزمین، علوم زمین و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی، گردشگری و میراث فرهنگی و حمل ونقل در اختیار مدیران، متخصصان، کارشناسان و کاربران قرار می‌دهد.

سلطانی به اشاره به ویژگی مهم سیستم اطلاعات مکانی گفت: بومی بودن سامانه و دارا بودن قابلیت پشتیبانی از استانداردOGC و سیستم‌های لمسی از ویژگی اصلی این طرح به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین قابلیت توسعه کامل این سامانه، مستقل از سیستم عالم و ماژول های کمکی، پشتیبانی از پردازش موازی، پشتیبانی از سیستم های لمسی، پشتیبانی از سیستم های نمایش دوبعدی و سه بعدی، پشتیبانی از زبان های کاربری مختلف است.

مجری طرح « سامانه اطلاعات مکانی» از سطح بندی عملکرد سامانه بر اساس سطح دانش کاربران، بستر سازی جهت یکپارچه سازی انواع پردازش ها درسامانه و قابلیت اتصال به سامانه ها و پایگاه های داده ای مختلف به عنوان دیگر ویژگی های این سیستم نام برد.

به گفته وی، در حال حاضر طراحی این سامانه به اتمام رسیده و قرار است در سال ۹۵ وارد بازار شود.

سلطانی با بیان اینکه این طرح از ۳ بخش تشکیل شده است، افزود: زیر سیستم داده، زیر سیستم سرویس و زیر سیستم سامانه از بخش های این طرح محسوب می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا