مردی که کاشت سبزیجات در فضا را ممکن ساخت

محققان به تازگی موفق شدند تا محصولاتی مانند گوجه فرنگی، نخود فرنگی و تربچه را در خاک برداشت شده از مریخ رشد بدهند. این پژوهش گام جدیدی در راستای کشت محصولات کشاورزی در فضا محسوب می شود.

حال در این راه یک متخصص امور کشاورزی بوده است که به سازمان ناسا در راستای دست یابی به چنین هدفی کمکی شایان کرده است و این فرد ویگر واملینک (Wieger Wamelink) نام دارد.

محققان دانشگاه واخنینگن (Wageningen) در هلند از سال 2014 تا به امروز بر روی پروژه ای مبنی بر رشد محصولات کشاورزی در خاک های شبیه سازی شده مریخ و کره ماه کار کرده اند. این محققان ابتدا موفق شدند تا گیاهانی را نیز در خاک شبیه سازی شده ماه و مریخ پرورش دهند اما آنها به تازگی به یافته های بزرگ تری دست پیدا کرده اند.

حال در این راه یک متخصص امور کشاورزی بوده است که به سازمان ناسا در راستای دست یابی به چنین هدفی کمکی شایان کرده است و این فرد ویگر واملینک (Wieger Wamelink) نام دارد.

گوجه فرنگی، نخود فرنگی، منداب، ترب و سبزی شاهی از جمله محصولاتی هستند که در خاک شبیه سازی شده کره ماه و مریخ رشد پیدا کرده اند. علاوه بر این بر اساس گفته های واملینک که به عنوان راهبر این تحقیق فعال بوده است، گیاهانی که در خاک مریخ رشد کرده اند دقیقا به اندازه نسخه رشد یافته در زمین هستند. به سختی می توان تفاوت هایی در آنها احساس کرد.

باید در نظر داشت که با وجود این موفقیت ها در زمینه کاشت محصولات در خاک مریخ، هنوز هم موانع بسیار مهمی در زمینه راه اندازی یک مزرعه در کره ماه وجود دارد. نه تنها مسائلی مانند بودجه، دانش فنی و مسائل مربوط به زمان بندی در محیط واقعی کره مریخ با یکدیگر گره می خورند بلکه از همه مهم تر مشکلاتی از قبیل زندگی فضانوردان نیز با این مرزعه های کشاورزی پیوند خورده است. مرزعه های مریخی ممکن است به منابع آب تمیز، نور قابل قبول و فضای سرپوشیده نیاز داشته باشند که هیچ یک از این شرایط آسان به دست نمی آیند و هر کدام پژوهش های خاصی را می طلبند.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا