رونمایی از اولین پرینتر سه بعدی تجاری سازی شده در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

 مرکز رشد فناوری‌های نرم این دانشگاه علی‌رغم اینکه از خرداد ماه سال 94 فعالیت خود را آغاز کرده، در این مدت کوتاه دستاوردهای خوبی از خود به نمایش گذاشته است .ابراهیم ایمانی مدیر این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در مرکز رشد فناوری های نرم دانشگاه هنر اسلامی تبریز شش واحد مستقر و مشغول فعالیت هستند و 9 هسته فناوری متقاضی نیز در حال بررسی و انجام مراحل پذیرش می‌باشند.

وی افزود: یکی از محصولات این مرکز چاپگر سه بعدی بوده که برای اولین باردر کشور ساخته و تجاری سازی شده است.صفر پورعباس مسئول گروه فناوری چاپبات در توضیح این دستگاه گفت: برنامه این چاپگر قابل تبدیل به فارسی بوده و با وجود آنکه نسبت به نمونه‌های مشابه کامل تر می باشد اما قیمت آن یک چهارم نمونه خارجی است.

وی افزود: چاپگر سه بعدی دارای کاربرد گسترده‌ای در صنعت طراحی نظیر جواهر سازی و مجسمه سازی، پزشکی، دندان پزشکی ، مکانیک، عمران و معماری بوده و در کل قابلیت خروجی هر مدلی را در طول و عرض و ارتفاع 20 سانتی متر دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خصوص مواد مورد استفاده برای ساخت مدل های سه بعدی گفت: فعلاً مواد مورد استفاده پلیمری و پلاستیکی است اما اعضای گروه تلاش می کنند بتوانند در ساخت چاپگرهای آتی از مواد اولیه دیگردر تولید قطعات استفاده کنند.

در حال حاضر مرکز رشد فناوری های نرم دانشگاه هنر اسلامی تبریز امکان تولید و عرضه حداکثر 10 دستگاه از این نوع پرینتر در ماه را داراست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا