ایران به دنبال انقلاب در سلامت سیگار

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در سال جاری حدود یک میلیارد نخ نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشتیم، اظهار کرد: صادرات شرکت دخانیات ایران در توتون، تنباکو و سیگارت در مجموع به سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری نسبت به نوشتن برنامه توسعه سه ساله در تولید، فروش، نوسازی ماشین‌آلات و آموزش‌های خاص دخانیات اقدام کردیم که براین اساس قرار است در سال آینده 30 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

به گفته مدیر عامل شرکت دخانیات ایران برنامه مشخص شده برای تولید سیگار در سال جاری برای این شرکت بیش از هشت میلیارد نخ بوده که میزان تولید سیگار در شرکت دخانیات در سال جاری به بیش از 9 میلیارد نخ می‌رسد.

برخوردار درباره‌ برنامه شرکت دخانیات ایران برای نوسازی ماشین‌آلات اظهار کرد: برنامه این موضوع را نوشته‌ایم و هزینه‌های مربوطه را احصاء کرده‌ایم که چه مقدار نیاز است در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: بسته به نوع ماشین‌آلات حدود 104 تا 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای نوسازی ماشین‌آلات شرکت دخانیات و خرید ماشین‌آلات جدید نیاز است.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان این‌که سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در شرکت دخانیات ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: پیشنهادهای سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران آلمانی، ایتالیایی، ترک و چینی داشته‌ایم که البته در ابتدا به دنبال این هستیم که بتوانیم از افراد ملی خود برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

برخوردار همچنین به تلاش برای افزایش کیفیت محصولات شرکت دخانیات در مدت اخیر تاکید کرد و افزود: مرکز تحقیقات ما تلاش‌های زیادی را برای کاهش نیکوتین و قطران موجود در سیگار انجام داده است و سمیناری را توسط شش کمپانی بزرگ دنیا در مورد فیلتر در ایران برگزار کردیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان این‌که بخش تحقیقات ما پژوهشی را درباره‌ فیلتری با عنوان بیوفیلتر آغاز کرده است، ادامه داد: در حال حاضر در مرحله‌ی تولید آزمایشگاهی این فیلتر هستیم که اگر به مرحله تولید انبوه برسیم می‌توان گفت یک انقلاب در سلامت سیگار در سطح ایران و جهان ایجاد شده است.

برخوردار تصریح کرد: با برخی نهادها صحبت‌هایی انجام شده که امکانات و منابعی در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم این موضوع را به تولید انبوه برسانیم، البته پتنت این فیلتر توسط مخترع ایرانی که با شرکت دخانیات ایران قرارداد دارد، ثبت شده و درخواست بودجه‌ای را به ریاست جمهوری برای تولید انبوه این اختراع ارائه کرده‌ایم.

به گفته وی، تکنولوژی تولید انبوه این فیلتر حدود سه تا چهار میلیارد تومان هزینه دارد که ما درخواست این مبلغ را از ریاست جمهوری کرده‌ایم. البته هزینه کلی را محقق طرح برآورد و ارائه کرده است و ما آن را تایید کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه بخش سفارشات خارجی ما در حوزه سیگار بسیار فعال شده است، اظهارکرد: نوآوری در حوزه سیگار و افزایش کیفیت آن نیز در برنامه‌های ما است که از سال آینده نمونه‌هایی جدید از سیگار را به بازار ارائه می‌کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا