اوبر ؛ از مسافرکشی تا تحویل غذا در ده دقیقه

در حال حاضر اوبرایتس فقط در چند شهر ازجمله نیویورک فعالیت دارد و فقط در روزهای کاری و تنها برای دو نوع غذا برای نهار سفارش قبول می‌کند.

اشتهای سیری‌ناپذیری اوبر - از مسافرکشی تا تحویل غذا در ده دقیقه - آینده کسب وکارها - فردانما ۳

با توجه به گزارشی در وال‌استریت جورنال، نرم‌افزار تلفن همراه اوبرایتس قرار است که بسیار بزرگ‌تر شود. با فهرست غذاهایی بسیار بزرگ‌تر و تحویلی سریع از چندین رستوران محلی.

تصمیم اوبر برای وارد شدن هر چه بیشتر به بازار اغذیه، بعد از دوران طولانی تبلیغات و دوره‌های آزمایشی، بالاخره در حال عملی شدن است که این برای شرکت‌های بزرگ تحویل غذا خطرناک خواهد بود. آن‌ها نگران‌اند که این شرکت استارتاپ در حال رشد ۶۲٫۵ میلیارد دلاری به معنای واقعی کلمه این لقمه‌ی چرب و نرم را از آن‌ها برباید.

گراب‌هاب، شرکت دادوستد عمومیِ تحویل غذا که شامل سیملس هم می‌شود، با اعلام خبر ورود اوبر به حیطه‌ی کاری آن‌ها، شاهد سقوط ۵ درصدی سهام خود بود.

کوین کوپلمن، تحلیلگر شرکت کوئن در پیامی که برای گراب‌هاب نوشته بود و توسط مشبل به‌دست‌آمده و منتشر شد، گفته است: «بر اساس نظرات مشتریان و رانندگان، جایگاه‌های فعلی اوبر مزایای زیادی را نسبت به رقبای فعلی تحویل غذا دارد. حجم شبکه‌ی رانندگان اوبر نیز آن‌ها را قادر می‌سازد تا تحویل غذا را سریع‌تر و بهتر انجام دهند.»

این گسترش اوبر را در برابر تعداد زیادی از استارتاپ‌های فناوری با سرمایه‌گذاری مناسب و شرکت‌های دادوستد عمومی مانند اسکوِر، پوست‌مینس و دورداش قرار می‌دهد.

استراتژی اوبر تلاش برای ورود به تجارت‌های جانبیِ پرسود است. آن‌ها این کار را بر پایه‌ی راننده‌ها و مشتریان فراوان خود  انجام می‌دهند و همین موضوع این شرکت را به نیازی روزمره تبدیل کرده که درآمد آن هرروز در حال زیادتر شدن است. بی‌دلیل نیست که گفته می‌شود ارزش شرکت آن‌ها میزان باورنکردنی ۶۵ میلیارد دلار است. ترویس کالانیک، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اوبر در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ درباره‌ی بلندپروازی بی‌حدوحصر این شرکت گفت بود: “اگر ما بتوانیم در عرض ۵ دقیقه برای شما خودرویی فراهم کنیم، می‌توانیم در ۵ دقیقه هر چیز دیگری را هم به شما برسانیم.”

برای آن‌ها که هنوز از اوبرایتس استفاده نکرده‌اند باید گفت که این خدمات به‌شدت اعتیادآور و بعضی‌اوقات گزینه‌ای پرهزینه است که قبلاً در نرم‌افزار اصلی اوبر برای چندین مرکز فروش در نیویورک و لس‌آنجلس وجود داشت.

در نسخه‌ی آزمایشی، چندین فهرست از دو یا سه پیشنهاد نهار از تعدادی از رستوران‌های معروف وجود داشت که به‌وسیله‌ی پیک در ده دقیقه یا کمتر تحویل داده می‌شد.

گفته می‌شود که در نسخه‌ی اصلی پیشنهادهای اضافه‌شده در تمام طول روز، از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، قابل‌دسترسی بوده و تعداد زیادی رستوران هم به لیست اضافه‌شده است. هزینه‌ی تحویل متغیر بوده و به رستوران انتخاب‌شده بستگی دارد.

اوبر در حال آزمودنِ تحویل بسته‌های کوچک، واکسن آنفولانزا و پرواز با بالگرد برای مشتریان پولدار هست.

منبع:فردانما

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا