بلو اوریجین می‌خواهد در زمینه‌ی گردشگری فضایی پیشرو باشد

بزوس مدیر ارشد شرکت‌های بلو اوریجین و آمازون است. آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه مجازی دنیاست که خدمات خرید آنلاین را در اختیار کاربرانی از سراسر کشورها قرار می‌دهد. بلو اوریجین در زمینه‌ی تکنولوژی هوافضا و فرستادن موشک به خارج از جو زمین فعالیت دارد.
 
مدتی است که شرکت‌های خصوصی در تدارک فرستادن موشک و انسان به فضا هستند، چنان که تصور می‌شود تا تحقق برنامه‌ی «گردشگری فضایی» (Space Tourism) آزاد فاصله‌ای نداشته باشیم. البته در صورتی که بتوان هزینه‌های چنین سفری را پرداخت کرد. در حال حاضر چند شرکت‌ خصوصی به فکر راه‌اندازی برنامه‌ی گردشگری فضایی با هدف تجاری هستند اما گویا بزوس افق‌های دورتری را نشانه گرفته؛ او می‌خواهد در این زمینه پیشرو باشد و در نظر دارد تا سال ۲۰۱۸ به این هدف خود برسد. یکی از رقبای سرسخت بلو اوریجین در این میدان، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) به مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) است.
 
بلو اوریجین در این دو سال روی امنیت موشک‌ها کار خواهد کرد؛ ضمن این‌که قرار است تا سال آینده اولین سفر آزمایشی انسان به فضا را هم به انجام برساند.
بزوس گفت که در هر سفر گردشگری فضایی، ۶ گردشگر فرصت پیدا می‌کنند تا از سفر در فضا و تجربه‌ی بی‌وزنی بهره‌ ببرند.
 
بلو اوریجین در این دو سال روی امنیت موشک‌ها کار خواهد کرد؛ ضمن این‌که قرار است تا سال آینده اولین سفر آزمایشی انسان به فضا را هم به انجام برساند. این شرکت روی ساختار موتور جدیدی به نام BE-4 کار می‌کند و قصد دارد تا پایان پاییز سال آینده آن را روی موشک‌هایش تست کند.
 
بزوس می‌گوید که گرچه هنوز ثبت نام برای گردشگری فضایی آغاز نشده اما هزاران نفر تمایل خودشان را برای این سفر هیجان‌انگیز اعلام کرده‌اند.
 
‌منبع:دیجی کالا
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا