آمازون کارمندانش را از عاقبت سرقت اموال شرکت می‌ترساند

 براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ اخیرا آمازون با انتشار ویدیوکلیپ‌هایی از کارمندان سابقش که در حال سرقت از اموال انبار هستند،‌ می‌خواهد فکر سرقت را از سر کارمندان فعلی بیرون کند!

مدتی‌ست که کارمندان آمازون در صفحه‌نمایش نصب‌شده در محل کارشان ویدیویی را از صحنه‌ی دزدی همکاران سابق‌شان می‌بینند که در کنار آن قیمت اموال مسروقه هم ذکر شده. البته در این ویدیوها نام یا توضیحی درباره‌ی کارمند اخراج‌شده وجود ندارد و به‌جای صورت آن فرد، در کادری سیاه‌رنگ نوشته شده: «دستگیر شد» یا «اخراج شد».

مدتی‌ست که کارمندان در صفحه‌نمایش نصب‌شده در محل کارشان ویدیویی را از صحنه‌ی دزدی همکاران سابق‌شان می‌بینند تا عبرت بگیرند.

این برنامه حتی برای کارمندانی که در محل کارشان صفحه‌نمایشی وجود ندارد،‌ اجرا شده. این کارمندان باید از پرینت‌ صحنه‌های سرقت روی کاغذهایی بترسند که روی بوردهای محل کارشان نصب شده!

خبرگزاری بلومبرگ با یازده نفر از کارمندان مشغول‌به‌کار و اخراج‌شده‌ی آمازون مصاحبه کرده و نظر آن‌ها را درباره‌ی این رویکرد پرسیده است. در حالی که بعضی افراد از این موضوع چندان آزرده نشده‌اند، بعضی دیگر به‌شدت رنجیده‌ و آن را مایه‌ی تاسف دانسته‌اند.

گزارش‌های دیگری از بلومبرگ همچنین حکایت از این دارد که بعضی کارمندان حتی به‌خاطر سرقت ناهار همکارشان اخراج شده‌اند.

با اینکه سرقت کارمندان در شرکت‌هایی مثل آمازون واقعا تبدیل به مساله‌ی بزرگی شده (آمارها نشان می‌دهند که ارزش اموال مسروقه در آمریکا سالانه نزدیک به ۴۲ میلیارد دلار است) این رویکرد آمازون از دید خبرگزاری بلومبرگ منطقی و حرفه‌ای نیست.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا