ارتباط عملکرد قلب و خطر ابتلا به آلزایمر

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که داشتن قلب سالم و عدم وجود نشانه های بیماری قلبی  می تواند به پیشگیری از ابتلا به آلزایمر کمک کند . این پژوهش ها در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت Vanderbilt University Medical Center در ایالات متحده آمریکا انجام شده است . بر این اساس عملکرد ضعیف قلبی می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان زیادی افزایش دهد .

نتایج تحقیقات این تیم پژوهشی روی افراد داوطلب نشان داد که کاهش عملکرد مطلوب قلبی می تواند میزان خطر ابتلا به آلزایمر و از دست دادن حافظه را به اندازه دو تا سه برابر افزایش دهد . این تاثیرات در دوره زمانی پس از اختلالات قلبی ظاهر خواهند شد . در این تحقیقات از اطلاعات موجود در مرکز مطالعات قلب فرامینگهام Framingham Heart Study استفاده شده است . این مرکز از سال 1948 میلادی به تحقیق و مطالعه در زمینه بیماران قلبی و فاکتور ها و مولفه های افزایش دهنده خطر حملات قلبی می پردازد . در این مطالعات ، یک هزار و 39 نفر از بیماران موجود در این مرکز به مدت یازده سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و اطلاعات سلامت قلب آن ها با پیشرفت ضعف حافظه و بروز نشانه های آلزایمر ، مقایسه شد .

در طی این یازده سال ، سی و دو نفر از بیماران فوق حافظه خود را از دست دادند که از این میان بیست و شش نفر آن ها به آلزایمر مبتلا شده بودند . نتایج این مطالعات نشان می داد که بین پایئن آمدن شرایط عملکرد قلب و بالا رفتن خطر ابتلا به ضعف حافظه و آلزایمر ، ارتباطی مستقیم وجود دارد .  شرح کامل اقدامات پژوهشگران این پروژه مطالعاتی و نتایج این تحقیقات و دستاوردهای آن در آخرین شماره  مجله Circulation منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا