2.5 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد دراختیار باشگاه پژوهشگران جوان است

کریم زارع چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه مسابقه ملی سازه های ماکارونی به میزبانی دانشگاه آزاد شیروان اظهار کرد: در پرداخت هزینه به دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی و آزاد محدودیتی نداریم.
وی با بیان اینکه باید کمک کنیم باشگاه در خدمت جوانان اعم از دانشجویان دانشگاه های دولتی و دانش آموزان نیز قرار گیرد؛ گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان باید به یک سازمان مردم نهاد تبدیل شود و اکنون در تلاش برای تاسیس صندوق باشگاه پژوهشگران و نخبگان هستیم.
زارع با بیان اینکه 10.76 درصد کل رکوردهای دانشگاه آزاد اسلامی به نام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است؛ افزود: تعداد اعضای این باشگاه اکنون 62 هزار نفر است که از این تعداد 12 هزار نفر دانشجوی دانشگاه های دولتی هستند. 
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از سازندگان آینده مملکت و از کسانی که از لحاظ مادی توانمند نیستند؛ حمایت کنیم زیرا پژوهشگران جوان و نخبگان سرمایه های ارزشمند ملی هستند و باید برای تجاری سازی محصولات این عزیزان تلاش کرد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مهرماه امسال مجوز راه اندازی 16 رشته در مقاطع دکتری، فوق لیسانس و لیسانس برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان اخذ شد.
عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه در شرایط تحریم ایران در علوم جزء 10 کشور برتر بود؛ اظهار کرد: جوانان باید اعتماد به نفس داشته باشند، قدر آنان را بدانیم و از آنان حمایت کنیم زیرا آینده مملکت به دست آنان خواهد بود.
مسابقه سازه های ملی ماکارونی با حضور 40 تیم، 160 شرکت کننده و 60 سازه از 11 استان به مدت 2 روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان برگزار و در پایان نتایج به این شرح اعلام شد:
به گزارش ایرنا در گرایش سنگین وزن: تیم خاوران مشهد، هفت آسمان فارسان و تراس آزاد بیرجند به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.
در گرایش راندمانی: تیم هفت آسمان فارسان، تیم پارسه دانشگاه بویین زهرا و تراس دانشگاه آزاد نور مازندران به ترتیب اول تا سوم شدند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفرجمعیت در 60 کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا