امن‌ترین خودروی جهان

خودروی «می‌باخ S600 Guard» خودرویی جدید با امنیت بسیار بالا از کمپانی مرسدس است که به آن لقب «ناو زرهی» داده شده است.

این برای چندمین‌بار است که عنوان «نخستین» توسط کمپانی مرسدس بر سر زبان‌ها می‌افتد و این‌بار نیز این اتفاق با خبر رونمایی از «نخستین خودروی سدان دارای سطح حفاظت بالستیک VR10» رخ داده است.

S600 گارد از نظر ظاهری شبیه مدل‌های معمولی S600 است ولی زیر پوست این غول امنیتی اصلاحاتی بی‌نظیر رخ داده که باعث دریافت گواهینامه VR10 شده و آن را تبدیل به یکی از امن‌ترین خودروهای جهان در برابر حملات سخت و کشنده کرده است.

 

این خودرو ضدگلوله مرسدس در برابر حملات نظامی و انفجار و در برابر راکت مقاوم است و یک رانندگی ایمن را برای سرنشینان خود به ارمغان می‌آورد و تمام این خصوصیات به‌وسیله جنس فولاد بسیار مقاوم به‌کار رفته در بدنه این خودرو میسر شده است.

 

در ضمن کف این خودرو با صفحات فلزی مقاوم در مقابل انفجار پوشش داده شده است. شیشه‌های آن از ترکیبی ویژه بین آرامید (الیاف مقاوم در برابر حرارت) و پلی‌کربنات ساخته شده‌ است. لاستیک‌های این خودرو نیز طوری طراحی شده‌ که به راننده اجازه ادامه مسیر را برای 30 کیلومتر بدون تایر و در شرایط بحرانی می‌دهد.

علاوه بر تمام ویژگی‌های منحصر به فرد گفته شده، این مدل تمام امکانات مرسدس کلاس C را هم دارد و یک خودروی راحت و لوکس نیز تلقی می‌شود. در بحث فنی این کشتی فوق لوکس دارای پیشرانه V12 به حجم 6 لیتر با دو توربو است که قدرتی معادل 523 اسب بخار و گشتاوری معادل 830 نیوتون‌متر تولید می‌کند.

اضافه شدن جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک به آن و در دسترس بودن گشتاور از 1900 دور در دقیقه باعث حصول آرامش و سرعت عمل در شتابگیری‌ها و به‌طور کلی‌تر بهبود عملکرد خودرو می‌شود که در این کلاس خودرویی واقعاً شگفتی‌آفرین است. سرعت نهایی این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

 

پیش از این، خودرو S600 موفق به کسب گواهینامه ERV 2010 شده بود که مربوط به حفاظت خودرو در برابر مواد منفجره است. در حال حاضر قیمت مرسدس میباخ S600 گارد، معادل با 470 هزار یورو در آلمان است. لازم به ذکر است که وسایل نقلیه زره‌پوش خانواده دایملر شامل خودرو‌های G500 گارد، GLE 350 D 4MATIC گارد، GLE 500 4MATIC گارد، S500 گارد است که باید از این به بعد Mercedes-Maybach S 600 Guard را نیز عضوی از این خانواده دانست.

منبع: اقتصاد آنلاین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا