شایعاتی مبنی بر وجود ابرهای نیتروژنی در پلوتو

دانشمندان تحقیقات خود را بر اساس یک تصویر که همراه با یک ایمیل توسط جان اسپنسر دانشمند موسسه تحقیقات جنوب غربی ارسال شده است، آغاز کردند. اسپنسر در این عکس به مناطق روشنی در جو پلوتو اشاره دارد که توسط کاوشگر نیوهورایزنز گرفته شده است.

پلوتو به داشتن مه‌های رقیق که از سطح آن برمی‌خیزد مشهور است که به احتمال زیاد در نتیجه تصعید یخ‌های سطح این سیاره کوتوله است.

اما این ابرها کاملا جدید هستند و پیش‌بینی‌های زیادی درباره اینکه از چه چیزی ساخته شده‌اند، وجود ندارد. به نظر می‌رسد که این ابرها مستقل باشند و به احتمال زیاد، تحت فشار بادهای اتمسفر این سیاره به وجود آمده‌اند.

برخلاف ابرهای روی زمین، ابرهای پلوتو از آب تشکیل نشده‌اند بلکه آنها به احتمال زیاد از ذرات یخ نیتروژن همراه با گاز متان و دیگر ترکیبات ساخته شده‌اند.

به گزارش ایسنا،هیچ بیانیه عمومی و شواهد علمی درباره این ابرها توسط تیم تحقیقاتی ارائه نشده و همه چیز به حدس و گمانهایی درباره وجود این ابرها محدود می‌شود اما اگر وجود این ابرها صحت داشته باشد، پلوتو تنها عضو از اجرام کمربند کوییپر است که علاوه بر دارا بودن اتمسفر، دارای ابر نیز هست.