تصویب 9 طرح پژوهشی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه توسعه بدون توجه به کشاورزی و جوانب ترقی و پیشرفت آن همانند حباب روی آب است که دیر یا زود محکوم به شکست می شود به همین جهت توجه به فناوری های جدید کشاورزی و منابع طبیعی بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.
کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با هدف بررسی طرح های پژوهشی این حوزه و حمایت از آنها فعالیت می کند این کار گروه به دلیل گستردگی کشورمان، با تنوع قابل توجهی در طرح های پژوهشی ارائه شده از سوی پژوهشگران مواجه است.
بهمن ماه سال جاری اعضای کارگروه ضمن بررسی14 طرح داوری شده در کارگروه، با پشتیبانی مادی و معنوی از 4 طرح پژوهشی موافقت کردند.
طرح های تصویب شده در زمینه های مهندسی صنایع غذایی، تکنولوژی مواد غذایی،بیو تکنولوژی غذایی و شیمی صنایع غذایی بوده که تهیه و انتشار کتاب و مقاله در مجلات ISI ، تولید دانش فنی و ارائه فرمولاسیون از جمله تعهدات طرح های مصوب است.
همچنین در اسفند ماه این کارگروه از مجموع 11 طرح ارسال شده برای داوری 5 طرح را برای حمایت مصوب کرد که اصلاح ژنتیک گیاه، تحمل به تنش خشکی گیاهان، طراحی آفت کش، فیزیولوژی گیاهی و مبارزه با بیماری های باکتریایی در گیاهان عناوین این طرح ها هستند.
این کارگروه طرح های پژوهشی که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند را مورد توجه قرار داده و در بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب و اجرای طرح های لازم در پیشبرد اهداف و بهره وری هر چه بیشتر از آب، خاک و اراضی کشاورزی توانسته است، گام های موثری بردارد.
تاکنون 331طرح مصوب نتیجه فعالیت کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و ریاست جمهوری از آغاز فعالیت است.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور دارای 13 کارگروه تخصصی با موضوع های مختلف است که طرح های ارائه شده از سوی محققان و پژوهشگران را مورد بررسی قرار می دهد و با تصویب هریک از طرح ها، میزان حمایت مادی و معنوی آن طرح، از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مشخص می شود.