طراحی سرویس های بهداشتی شهری با کمک آب باران

پژوهشگران در حوزه محیط زیست به تازگی اعلام کردند که با توجه به کاهش سطح آب آشامدنی روی کره زمین می توان از آب باران جهت استفاده در سرویس های بهداشتی استفاده کرد .

استفاده از آب باران برای مصارف بهداشتی می تواند به طور سیستماتیک در مناطق شهری اجرا شده و عملی کردن این طرح به کاهش قابل توجه مصرف آب های آشامیدنی در مصارف بهداشتی منجر خواهد شد .

محققان در این حوزه اظهار داشتند که سطح منابع آبی توسط بارش باران در طول سال به اندازه کافی برای رفع این مشکل موجود خواهد بود . در حال حاضر ایالات متحده و به طور خاص شهر هایی نظیر فیلادلفیا ، نیویورک ، سیاتل و شیکاگو با بهره گیری از بارش های سالانه برای تامین آب در سرویس های بهداشتی  اقدام کرده و با این رویکرد به صرفه جویی در سرمایه و منابع طبیعی پرداخته اند .

فرانکو مونتالتو ، پژوهشگر ارشد این پروژه مطالعاتی و استاد دانشگاه درکسل  با بیان این مطلب افزود : استفاده از آب باران برای مصارف بهداشتی می تواند به طور سیستماتیک در مناطق شهری اجرا شده و عملی کردن این طرح به کاهش قابل توجه مصرف آب های آشامیدنی در مصارف بهداشتی منجر خواهد شد .

وی همچنین اظهار داشت که باید نگاهی جامع تر به سیستم های زهکشی بازیافت آب باران داشت و استفاده از الگوهای اجرا شده در شهر های فوق الذکر می تواند کمک شایانی به بهتر اجرایی شدن این سیستم ها کرده و به این ترتیب شاهد کاهش مصرف آب مورد نیاز در شهر ها شویم.

در همین راستا طبق گزارش های به دست آمده از شهرهای سیاتل ، کالیفرنیا ، نیویورک و شیکاگو اجرای این سیستم به کاهش 80 درصدی استفاده از آب آشامیدنی منجر شده  و تا حدود 25 درصد هزینه قبض آب مصرفی خانواده ها را کم کرده است .

در پایان پژوهشگران اعلام کردند که با توجه به رشد مناطق شهری ، توسعه فضاهای مسکونی و ساختمان ها باید نگاه جامع تری به مدیریت آب صورت گرفته  و با توسعه سیستم های زهکشی آبی ، استفاده از آب های روان همانند باران در دستور کار برنامه ریزان مدیریت شهری قرار گیرد .

منبع : UPI

ترجمه : فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا