عرضه یخچالی برای تحقیقات کوانتومی و حسگری

اندازه‌گیری‌های انتقال کوانتومی به طور وسیع در تعیین مشخصات مواد و ادوات جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، این اندازه‌گیری‌ها به طور ویژه در فناوری کوانتومی نظیر پردازش اطلاعات کوانتومی و حسگرهای کوانتومی کاربرد دارد. چنین تجهیزات و ابزارهایی می‌توانند در بهبود عملکرد محاسبات و حسگری مفید باشند. نقش این فناوری در توسعه سیستم‌های محاسباتی و حسگر مشابه نقش نیمه‌هادی‌ها در ساخت ترانزیستور در 50 سال قبل است.
فیزیک‌دانان مدت‌هاست که از اندازه‌گیری‌های انتقال الکتریکی استاندارد نظیر مقاومت و هدایت و اثر هال برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص الکترونیکی و ساختار مواد استفاده می‌کنند. اخیرا اندازه‌گیری انتقال کوانتومی نظیر اثر هال کوانتومی (QHE) و اثر هال کوانتومی عملکردی (FQHE) در گیت‌های الکترونی دو بعدی و عایق‌های توپولوژیکی مورد استفاده قرار گرفته است. از این پارامترها برای استخراج اطلاعات بیشتر درباره اثرات مکانیک کوانتومی روی خواص مواد استفاده می‌شود.
به گزارش فناوری های همگرا ،شرکت اکسفورد اینسترومنت (Oxford Instruments) یخچالی موسوم به Trioton به بازار عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توان دماهای بسیار پایین و میدان‌های مغناطیسی بالا را فراهم کرد. این یخچال ابزار مناسبی برای انجام تحقیقات در حوزه خواص کوانتومی مواد است.
نانونیس ترامانا یک ابزار مکمل یخچال Triton است که توسط شرکت SPECS ساخته شده است که از آن می‌توان برای اندازه‌گیری‌های چندکاناله استفاده کرد.