جهت گیری دانشگاه ها باید درجهت توسعه و حل مسائل کشور باشد

محمود نیلی احمدآبادی روزسه شنبه درمراسم نکوداشت پروفسور لطفی عسکرزاده مشهور به ' لطفی زاده ' در دانشکده فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه درتعاملات بین المللی فقط به دنبال انتقال دانش نیستیم، گفت:انتقال فرهنگ غنی ایرانی -اسلامی از دیگر نتایج مهم این تعاملات است وهردانشجوی ایرانی نماینده فرهنگ ایرانی -اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه من مخالف ادامه تحصیل دانشجویان در دیگر کشورها نیستم، افزود: آنچه در این تبادل علمی مهم است این است که تعامل باید دو طرفه باشد و دانشگاه ها مشارکت بیشتری در این تبادل علمی داشته باشند.
وی توسعه دوره های مشترک را برنامه اصلی این دانشگاه اعلام کرد و گفت: درصدد هستیم این دوره ها را در مقاطع ارشد و دکتری برگزار کنیم.
وی با اشاره به دوران پسا تحریم گفت: با توجه به آغاز دوران پساتحریم و لغو محدودیت ها می توانیم این دوره ها را با قوت بیشتری برگزار کنیم.
نیلی احمدآبادی اظهار کرد: در تعامل با دانشگاه های معتبر علاوه بر تربیت دانشجو ارتباط و تعامل بین المللی نیز بیشتر خواهد شد.
رییس دانشگاه تهران گفت:متاسفانه همچنان شاهد مهاجرت تعداد زیادی از نخبگان به خارج از کشور هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت تاکید کرد و گفت: دانشگاه های ایران مفاخر بزرگی را تربیت و به کشور و جامعه بین المللی تقدیم کرده اند ، اما این سئوال مهم مطرح است که چه میزان از استعدادهای آنها استفاده شده یا چه تعداد از آنها در توسعه کشور مشارکت داده شده اند.
نیلی احمدآبادی افزود: یک فرضیه تئوریک که در دانشگاه ها مطرح شده و توسعه پیدا می کند می تواند در توسعه صنعتعی و پیشرفت کشور موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه بسیار گفته اند که شرط توسعه کشور این است که دانشگاه در حوزه پژوهشی به موضوعات کاربردی بپردازد گفت: هرچند دانشگاه ها باید تعامل با جامعه و صنعت را در سرلوحه فعالیت خود قرار دهد ، اما جهت گیری دانشگاه ها باید در جهت توسعه و حل مسائل کشور باشد.
به گزارش ایرنا، وی بر لزوم توجه به علوم بنیادی تاکید کرد و گفت: بدون توجه به توسعه علوم بنیادی ، توسعه علوم کاربردی بی معنا است.
رییس دانشگاه تهران گفت: پروفسور لطفی زاده یکی از افتخارات دانشکده فنی دانشگاه تهران است و همواره ایشان به حضور خود در این دانشگاه افتخار کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا