توسعه طب سنتی از اولویت های وزارت بهداشت

دکتر محمود خدادوست روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بهورزهای خانه بهداشت از اوایل سال 95 در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور، آموزش های اولیه طب سنتی را فرا می گیرند.
وی اظهارکرد: بهورزان به عنوان اولین سطح ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی این آموزش ها را فرا می گیرند تا ضمن ارائه آموزش های لازم به مردم ، توصیه ها و درمان های خانگی را به آنان ارائه کنند.
معاون طب سنتی وزیر بهداشت: کتاب اول آموزش بهورزی در این حوزه از مجموع کتب آموزش بهورزی درحال چاپ است. کتاب دوم که توصیه های خانگی و درمان های خانگی طب سنتی است نیز اردیبهشت ماه سال آینده چاپ می شود.

** توسعه طب سنتی از اولویت های وزارت بهداشت است
وی، توسعه طب سنتی را از اولویت های وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: این مجموعه با توسعه طب سنتی در صدد ارائه خدمت مطلوب درمانی و پیشگیری به مردم است. 
خدادوست تعداد دانشکده های طب سنتی در کشور را 8 دانشکده اعلام کرد و گفت: در مجموع 17 دانشگاه علوم پزشکی مجوز تربیت دکترای تخصصی طب سنتی را دارند.
وی به بازدید وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از دانشکده طب سنتی در شهر اردکان یزد اشاره کرد و گفت: دکتر هاشمی روز گذشته ( 17 اسفند ) در سفر استانی رییس جمهوری به یزد به عنوان نماینده دولت در شهر اردکان حضور و از دانشکده طب سنتیاردکان بازدید کردند.
وی ادامه داد:دکترهاشمی ضمن اعلام حمایت از توسعه طب سنتی از فعالیت این مجموعه ها در بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی ابراز خرسندی کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا