فن بازار مشترک ایران و اتریش راه اندازی می شود

 دکتر 'خسرو پیری' روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت علوم در مسیر توسعه تعاملات علمی و فناوری، مذاکرات جدی با چندین کشور اروپایی از جمله اتریش و ایتالیا داشته است.
وی به برگزاری جلسه مشترک معاون پژوهشی وزارت علوم با هیات اتریشی درجریان سفر آنها به ایران اشاره کرد و گفت: در جریان این نشست، طرفین موافقت کردند تعدادی از شرکت های دانش بنیان ایرانی که تولیدات کاربردی و همچنین توانایی حضور در مجامع بین المللی دارند ولی تاکنون موفق به کسب بازارهای جهانی نشده اند در اتریش حضور یافته و با برندهای معتبر این کشور مذاکره داشته باشند.
به گفته پیری، این گفت و گوهای دوجانبه میان شرکت های دانش بنیان ایرانی و اتریشی در قالب یک فن بازار مشترک دنبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین مذاکراتی با مسئولان ایتالیا داشته ایم و اقداماتی برای حضور شرکت های فناور و دانش بنیان در بازار اروپا و پارک های علم و فناوری اروپایی صورت داده ایم که انتظار می رود از سال آینده عملیاتی شود.
مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، حوزه های بیوتکنولوژی، محیط زیست، علوم انسانی و اقیانوس شناسی را از جمله عرصه های فعالیت مشترک ایران و ایتالیا ذکر کرد.
وی حمایت از ایجاد پارک های خصوصی و تخصصی را از رویکردهای جدی معاونت پژوهشی وزارت علوم برشمرد و گفت: آیین نامه اولین پارک علم و فناوری خصوصی کشور تهیه و گزارش کمیته تخصصی آن ارائه شده است و این مجموعه فناوری در اطراف تهران ایجاد خواهد شد.
به گفته پیری، ایجاد پارک تخصصی دانشگاه شهید بهشتی نیز مراحل اولیه را گذرانده و دانشگاه های بزرگ استانی نیز می توانند پردیس پارک های علم و فناوری استان خود باشند.
مراسم رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی 'جویشگر نقشه'، 'میان وعده های غذایی عملگرا' و 'کف پوش پیام روان' روز سه شنبه با حضور دکتر 'محمود شیخ زین الدین' معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، دکتر 'خسرو پیری' مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، دکتر 'محمدجعفر صدیق' رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از فعالان دانش بنیان برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا