سه سازمان دانشی برتر ایران 17 اسفند معرفی می شوند

 معاون ارزیابی چهارمین دوره جایزه سازمان دانشی برتر در ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: چهارمین دوره جایزه جهانی سازمان دانشی برتر (MAKE) در ایران زیرمجموعه هفدهمین دوره برگزاری این جایزه در سراسر جهان است که به طور رسمی توسط دانشگاه صنعتی شریف و به نمایندگی از بنیاد جهانی سازمان دانشی برتر برگزار می شود.

مسعود کیارش راد به حضور حدود 50 سازمان بزرگ علمی و صنعتی ایران در روند ارزیابی های جایزه سازمان دانشی برتر اشاره کرد و گفت: مرحله ارزیابی 6 سازمان برتر راه یافته به این رقابت ها از روز شنبه 16 اسفندماه با حضور داوران و کارشناسان بین المللی و داخلی اجرا می شود و سه سازمان برتر از میان آنها انتخاب و در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه سازمان دانشی برتر که روز یکشنبه 17 اسفند برگزار می شود معرفی خواهند شد.

به گفته وی اسامی سه سازمان دانشی برتر ایران به جایزه سازمان دانشی برتر آسیا که از سوی بنیاد جهانی (MAKE) در هنگ کنگ برگزار می شود اعلام خواهد شد.کیارش راد خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیرعلوم برگزار می شود گزارشی از وضعیت ارزش آفرینی سازمان های کشور از سرمایه های دانشی در مقایسه با سازمان های پیشرو دنیا ارائه خواهد شد.

خلق ارزش از سرمایه های دانشی سازمان به عنوان مهم ترین و پربازده ترین منبع عصر حاضر در کسب موفقیت و دستیابی به اهداف سازمانی، مهم ترین دغدغه سازمان های پیشرو دنیا به شمار می آید.

از جمله مهم ترین فعالیت های سازمان های سراسر دنیا در راستای هدایت فعالیت های دانش محور در جهت ارزش آفرینی از سرمایه های دانش، حضور در ارزیابی های سالانه جایزه سازمان دانشی برتر (MAKE: Most Admired Knowledge Enterprise) است.

جایزه جهانی MAKE به عنوان معتبرترین مرجع ارزیابی مدیریت دانش محور سازمانی از سال 1998 تاکنون هر ساله با حضور مستمر هزاران سازمان و شرکت بین المللی همچون بانک جهانی، سامسونگ، گوگل، اپل، نوکیا، ال جی، تویوتا، فورد، آی بی ام و توتال از چهار قاره و بیش از 100 کشور دنیا برگزار می شود و مهم ترین هدف آن هدایت سازمان های دنیا در مسیر خلق ارزش از دانش است.

این الگو با بیش از 150 شاخص معتبر عملیاتی که در هشت محور اصلی طراحی شده و حاصل تجمیع تجربیات و تلاش های مدیران، متخصصان و محققان حوزه مدیریت دانش محور سازمانی از سرتاسر دنیاست که با بنیاد جهانی سازمان دانشی برتر در این زمینه همکاری داشته اند.

ریاست جایزه جهانی سازمان دانشی برتر (MAKE) در ایران برعهده دکتر سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا