جلوگیری ازخام فروشی گیاهان داروئی

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، زهرا حیدری داویجانی افزود: می توان به عنوان یک بنگاه اقتصادی خوب به حوزه گیاهان دارویی نگاه کرد. مخصوصاً اگر این کار با استفاده از فناوری و تکنولوژی های صحیح انجام گیرد.
به گفته مدیرعامل جامعه گیاه درمانی ایران با نگاه ضمنی به این موضوع می توان به جرات گفت که گیاهان دارویی در حوزه اقتصادی می تواند نقش پررنگی نسبت به دیگر مقوله ها در کشور داشته باشد.

** کم آبی برای گیاهان داروئی تهدید نیست
عضو شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: کم آبی در ایران، برای گیاهان دارویی نه تنها تهدید به شمار نمی آید، بلکه یک فرصت مغتنم است.
حیدری افزود: محصولات منحصر به فردی در ایران وجود دارد که می توان جای بسیار بزرگی را در اقتصاد گیاهان دارویی باز کند.
وی توضیح داد: ما کشوری هستیم که چه در خشکسالی و چه در وضعیت خوب آب و هوایی باز هم گیاهانی قابل ارائه داریم. حتی در زمان های خشکسالی ما گیاهانی را داریم که در مناطق بسیار کم آب رشد می کنند و بسیار اقتصادی هستند.
عضو شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، افزود: اگر یک بازنگری به این حوزه و گیاهانی که در مناطق کم آب رشد می کنند داشته باشیم، به سادگی متوجه خواهیم شد این گیاهان بسیار منحصر به فرد هستند که می توانند نقش اقتصادی پررنگی داشته باشند.
حیدری همچنین کم آبی را در حوزه گیاهان دارویی یک فرصت دانست نه تهدید.
این فعال حوزه فناوری گیاهان دارویی در ادامه به گیاهانی همچون زرشک و زوفا، باریجه اشاره کرد که از منابع طبیعی برداشت می شود و معمولاً در مناطق بسیار پر آب نیست و در مناطق کم آب هم خودشان را نشان می دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا