ورود شرکت های خارجی به سیلابی برای فعالیت های دانش بنیان تبدیل نشود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، الزام شرکت های خارجی به انتقال سرمایه و فناوری به داخل کشور را امری سنجیده توصیف کرد و گفت: در صورت بی توجهی به این الزامات، ورود شرکت های خارجی و محصولات آنها همانند سیلابی تمام زحمات فعالان دانش بنیان را با خود خواهد برد.

دکتر 'جعفر صدیق' روز سه شنبه در حاشیه رونمایی محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: اگر باز شدن درهای کشور به روی صنایع خارجی با بی احتیاطی صورت بگیرد، از آنجا که ما توان مقابله با شرکت های بزرگ دنیا را نداریم، زحمات چندین ساله شرکت های دانش بنیان داخلی از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد: البته تاکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه دیگر اجازه نمی دهیم فقط محصولات خارجی وارد کشور شوند و شرکت های خارجی باید سرمایه و فناوری را نیز به همراه بیاورند، مایه دلگرمی تولیدکنندگان ایرانی شد. 
صدیق ابراز امیدواری کرد: مدیریت های میانی کشور به خصوص در صنایع بزرگ همچون نفت، انرژی و خودروسازی، نسبت به توصیه های ریاست جمهوری، ملزم و مقید بمانند. 
وی افزود: بسیاری از تحقیقات و طرح های شرکت های دانش بنیان، پس از سال ها تلاش اکنون به نتیجه رسیده و نیازمند حمایت خریداران داخلی و یافتن بازارهای خارجی است.
صدیق در مورد سه محصولی که امروز (18 اسفند) در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد، گفت: این محصولات، نیازهای کشور در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع غذایی و گردشگری را برطرف می کنند و تداوم تولید آنها موجب حمایت از اشتغال پایدار و تولید ملی خواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اهمیت استراتژیک فعالیت در زمینه فناوری های اطلاعات و ارتباطات را مورد تاکید قرار داد و افزود: استفاده از نرم افزارهای جهانی و غیربومی، موجب می شود اطلاعات کشور در اختیار سرویس های خارجی قرار گیرد و این مساله تهدیدات بالقوه ای برای امنیت ملی به همراه دارد بنابراین پیشرفت در این فناوری ها و بومی سازی آنها، دارای اهمیت فوق العاده است.
مراسم رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی 'جویشگر نقشه'، 'میان وعده های غذایی عملگرا' و 'کف پوش پیام روان' امروز سه شنبه با حضور دکتر 'محمود شیخ زین الدین' معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، دکتر 'خسرو پیری' مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، دکتر 'محمدجعفر صدیق' رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از فعالان دانش بنیان برگزار شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا