پرونده سند توسعه دریایی کشور بسته شد

دکتر منصور کبگانیان بعد از ظهر سه شنبه پس از اتمام جلسه فوق العاده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در تشریح مصوبات این نشست به خبرنگاران گفت: در آخرین جلسه سال 94 کار بزرگ و مهمی در ارتباط با سند جامع دریایی کشور صورت گرفت و جلسه فوق العاده ای برای به انتها رسیدن آن برگزار شد.
وی افزود: 18 دستگاه بزرگ و موثر کشور در تهیه سند جامع دریایی کشور نقش داشتند که شامل مجموعه های اقتصادی ، گردشگری ، امنیتی دفاعی و حتی زیست محیطی بودند.
وی به تصویب 17 راهبرد ملی از سند توسعه دریایی کشور در جلسه قبل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: در ذیل این 17 راهبرد ، 120 اقدام ملی تعریف شد که البته تعدادی از این اقدامات در جلسه قبل به پایان رسیده بود و امروز تکمیل شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در ارتباط با ساز و کار اجرایی شدن سند نیز ساختاری در جلسه امروز پیشنهاد و تصویب شد که انشا الله با هماهنگی ریاست جمهوری نهایی خواهد شد.
به گفته وی بر اساس تصمیمات جلسه امروز ساختار ستاد توسعه دریایی کشور با حضور تمامی دستگاه ها ، وزارتخانه ها ، معاونان ریاست جمهوری و روسای کمیسیون های مختلف مجلس و همچنین نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح که در تهیه سند نقش و حضور داشته اند نهایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ریاست ستاد توسعه دریایی کشور بر عهده رییس جمهوری خواهد بود و در غیاب وی با ریاست معاون اول رییس جمهوری اداره خواهد شد.
کبگانیان ادامه داد: نایب رییس ستاد توسعه دریایی نیز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است و دبیر و محل دبیرخانه نیز با هماهنگی نایب رییس و رییس ستاد تعیین و اعلام می شود.
به گفته وی وزیران راه ، صنعت معدن و تجارت ، علوم و جهاد کشاورزی ، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، رییس سازمان محیط زیست و رییس کمیسیون های مجلس ( عندالزوم با حق رای ) ، در این سند حضور دارند.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره مجدد به اتمام سند توسعه دریایی کشور گفت: پیشنهاداتی که تا یک هفته آینده به دست ما برسد در کارگروهی نهایی خواهد شد و از سال آینده در نوبت تصویب دوهفته ای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد.
به گفته کبگانیان سند پیوست فناوری نیز در اولین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در سال جدید (1395) ، بررسی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا