نیاز ایرانی‌ها به گیرنده‌های ماهواره‌ای آمریکایی و چینی رفع شد

میثم غنی زاده، رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان مکان پرداز رایمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا در خصوص این گیرنده گفت: گیرنده iRNet با قابلیت دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای GLONASS،GPSوBEIDUبه عنوان یک گیرنده مرجع برای کاربری های ایجاد زیرساخت تعیین موقعیت دقیق ماهواره‌ای، پایش حرکات پوستی زمین، ایجاد چارچوب مختصاتی کشور، کشف خطاهای عمدی و غیر عمدی سیگنال‌های ماهواره‌ای، آنلاین مانیتورینگ سازه‌ها، سرویس کنترل و مانیتورینگ دقیق ناوبری صنعتی قابل استفاده است.

وی افزود: هدف اصلی ما از پیاده سازی این سیستم تحقق طرح قانون جامع حد نگاری( کاداستر) است. طبق این قانون حتی نقطه ای از مختصات کشور نیز نباید بدون وضعیت مالکیت باشد. وضعیت ابعاد مساحتی و مالکیت حد زمین های مختصاتی کشور باید طبق این قانون مشخص شده باشند.

طبق قانون جامع حد نگاری، حتی نقطه ای از مختصات کشور نیز نباید بدون وضعیت مالکیت باشد. وضعیت ابعاد مساحتی و مالکیت حد زمین های مختصاتی کشور باید طبق این قانون مشخص شده باشند.

وی اظهارداشت: ما سال گذشته با پیاده سازی این طرح توانستیم حداقل یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشیم. در ادامه این فعالیت آمادگی داریم با تجهیزات خودمان نیاز چندین هزار مهندس نقشه بردار، عمران و معدن را برای انجام کارهای نقشه برداری و  تعیین نقاط آنها تامین کنیم.

وی به وجه تمایز این سیستم نسبت به نمونه های مشابه خارجی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تمام کالاهای عرضه شده خارجی در کشور بدون پشتیبانی و خدمات هستند. هزینه تمام شده آنها نیز نسبت به نمونه های مشابه داخلی بسیار بالاتر است. در مقابل هر گونه تغییر و تحول منطقه ای هیچ تاثیری در ارایه خدمات محصول های ما ندارد؛ خدمات ما شامل تعیین موقعیت دقیق ماهواره ها است بنابراین سازمان های نظامی می توانند به راحتی برای کاربری های نظامی و پایش خطاهای عمدی سیستم های تعیین سیگنال های ماهواره ای GLONASS( متعلق به کشور روسیه)،)GPS متعلق به کشور آمریکا)وBeidu( متعلق به کشور چین) از این محصول استفاده کنند.

غنی زاده یادآور شد: گاهی ممکن است متولیان این سیستم ها خطای عمدی ایجاد کنند. ما می توانیم این خطاها را کشف و اعلام کنیم و در بسیاری از موارد حذف و کاهش دهیم.

وی بیان کرد: همچنین این سیستم می تواند برای کاربردهای مختلف مانند هدایت کشتی ها، هواپیماها به راحتی و با امنیت زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: هم اکنون بودجه ای بالغ بر30 میلیون دلار برای تحقق طرح جامع حد نگاری در کشور پیش بینی شده است. تحقق این طرح توسط شرکت ما تنها با صرف یک هفتم تا یک هشتم هزینه های خارجی قابل انجام است کما اینکه ما می توانیم با پیاده سازی این طرح اشتغال زایی نیز ایجاد کنیم و با امنیت و اطمینان بیشتر این خدمات را ارایه بدهیم؛ پیش بینی شده است به ازای یک میلیارد تومان خرید، اشتغال زایی مستقیمی و غیر مستقیمی برای 50 نفر به وجود آید. همچنین با اجرای این طرح صنایع جانبی مانند قطعه سازی ، خدمات الکترونیکی و… پیشرفت خواهند کرد.

 

 گزارش : فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا