رونمایی از سه محصول دانش بنیان در پارک فناوری دانشگاه تهران

مراسم رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی 'جویشگر نقشه'، 'میان وعده های غذایی عملگرا' و 'کف پوش پیام روان' روز سه شنبه با حضور دکتر 'محمود شیخ زین الدین' معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، دکتر 'خسرو پیری' مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، دکتر 'محمدجعفر صدیق' رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از فعالان دانش بنیان برگزار شد.

میان وعده های غذایی عملگرا
مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایرسا در این مراسم درخصوص جدیدترین محصول تولیدی این شرکت با عنوان 'میان وعده های غذایی عملگرا' توضیح داد: این محصول با تلاش متخصصان علوم تغذیه و صنایع غذایی و بکارگیری تکنولوژی های نوین در طراحی، فرمولاسیون و تولید به مرحله تجاری سازی رسیده و برای گروه های جمعیتی خاص ازجمله سالمندان، کودکان و بیماران مورد استفاده است.
دکتر حسن حامدی افزود: این محصولات به صورت جیره های فشرده غذایی تهیه شده که در زمان ها و شرایط گوناگون از جمله شرایط نظامی، بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله یا مسافرت، نیاز غذایی و انرژی افراد را تامین می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد: در تهیه این محصولات از هیچگونه مواد افزودنی شیمیایی استفاده نشده و ترکیبات آن کاملا طبیعی و برپایه مواد اولیه ای مانند انواع آرد و غلات، لبنیات، دانه های روغنی، آنتی اکسیدان های طبیعی، عسل، شیره انگور و خرما و انواع میوه های خشک است.
وی ادامه داد: محصولات این بسته غذایی در چهار گروه ویژه ورزشکاران و کوهنوردان، بیماران دیابتی و افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، کودکان و دانش آموزان و همچنین خانواده ها و کارمندان تهیه و ارائه شده است.

کف پوش روان پیام
مدیرعامل شرکت دانش برق البرز نیز در این مراسم ضمن معرفی دستاوردهای این شرکت گفت: برای اولین بار در دنیا موفق به طراحی و تولید کف پوش و دیوار پوش روان پیام شدیم که کاربرد گسترده ای در صنعت تبلیغات خواهد داشت.
دکتر علی بشاش افزود: این تابلوهای تبلیغاتی که از مواد فشرده پلیمری ساخته شده اند قابلیت پخش فیلم و متن به صورت متحرک را دارند و ضد آب بودن، مقاومت بالا در برابر کشش، سایش، فشار و ضربه و رنگ های متنوع از جمله ویژگی های آن است.
به گفته این فعال دانش بنیان، از این تابلوهای پلیمری می توان در قالب کف پوش یا دیوار پوش استفاده کرد و درصورت تمایل، تمام تبلیغات دیواری را به کف منتقل ساخت یا در وسایل متحرک مانند اتوبوس ها و همچنین تابلوهای جاده ای و فرودگاه و مترو بهره گرفت.

جویشگر نقشه
مدیر عامل شرکت توسعه علوم ژئوماتیک رهپویان نیز در این مراسم به معرفی محصول جدید این شرکت (جویشگر نقشه) پرداخت و گفت: متخصصان ما با هدف دستیابی به یک سیستم جامع زیرساخت اطلاعات مکان محور (SDI) با کاربری های گسترده جهت ارائه و اشتراک داده ها و خدمات مکان محور (Clearinghouse) عمومی و تخصصی به عموم، سازمان ها و ارگانهای خصوصی و دولتی، اقدام به طراحی یک معماری جامع و نوین با عنوان 'مدل جامع مکانی ژئوماتیک (GSCM) کرده اند.
ماهیار سلطانی افزود: این مدل به طور کلی از سه بخش کلی زیر سیستم داده، زیر سیستم سرویس و زیر سیستم سامانه تشکیل شده است.
وی توضیح داد: در حوزه زیر سیستم سامانه، مدل جامع ژئوماتیک با هدف ارائه خدمات نرم افزاری مکان محور، مجموعه ای از سامانه های نرم افزاری مکان محور، مجموعه ای از سامانه های نرم افزاری مکانی را در سه بستر وب، دستکتاپ و موبایل ارائه می کند.
سلطانی خاطرنشان کرد: این سامانه نمایی مکان محور از داده ها و اطلاعات را در اختیار مدیران، متخصصان، کارشناسان و کاربران در سطوح مختلف با کاربرد در حوزه های گوناگونی همچون فرماندهی و کنترل مدیریت بحران، مکان یابی و آمایش سرزمین، علوم زمین و معدن، محیط زیست و منابع طبیعی، گردشگری و میراث فرهنگی، حمل و نقل و مدیریت شهری قرار می دهد.
از جمله مهمترین ویژگی های سامانه می توان به بومی بودن، قابلیت توسعه کامل، مستقل از سیستم عالم و ماژول های کمکی، پشتیبانی از پردازش موازی، پشتیبانی از سیستم های لمسی، پشتیبانی از سیستم های نمایش دوبعدی و سه بعدی، پشتیبانی از زبان های کاربری مختلف، سطح بندی عملکرد سامانه بر اساس سطح دانش کاربران، بستر سازی جهت یکپارچه سازی انواع پردازش ها درسامانه و قابلیت اتصال به سامانه ها و پایگاه های داده ای مختلف اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا