حضور بیش از 45 شخصیت علمی در بزرگترین رویداد حوزه نانوی آسیا

 سید فرشاد حسینی شیرازی  در گفت وگ باایرنا در مورد جزییات برگزاری نخستین همایش بین المللی نانو آسیا و اقیانوسیه با عنوان 'Asian Nano Forum Conference 2015 ' گفت : در انجمن نانو آسیا و اقیانوسیه 16 کشور آسیایی و استرالیا در حوزه تولید محصول و علم نانو صاحب مقام هستند و ایران نیز یکی از کشورهای عضو است .

وی هدف از برپایی این همایش را ایجاد فضایی مناسب برای تبادل نظر دانشمندان کشورهای مختلف جهان و ایجاد همکاری های ملی و بین المللی در زمینه نانو دانست و گفت : این همایش به همت ستاد توسعه فناوری نانوی ریاست جمهوری ، بخش های نانو دانشگاه های شرق آسیا و همکاری دانشگاه آزاد کیش برگزار می شود.

شیرازی با بیان اینکه این همایش بزرگترین رویداد علمی نانوی امسال در آسیا است اظهار داشت : قرار است چهار کنفرانس زیر چتر یک کنفرانس شامل نانو و انرژی، نانو و محیط زیست، نانو و پزشکی و نانو و امنیت برگزار شود که مستقل بوده و دارای رییس ، هیات اجرایی و داوران است و هر حوزه در طول برگزاری همایش ،جلسات ، کارگاه های آموزشی و سخنرانی های تخصصی خواهند داشت .

شیرازی با اعلام اینکه 16 کشور در این رخداد علمی حضور خواهند داشت گفت : 2 ناظر از سوئد و آمریکا در این همایش حضور دارند و 30 سخنران کلیدی و استاد برجسته در حوزه های مختلف نانو از کشورهای آمریکایی ، اروپایی و همچنین کانادا به بیان نقطه نظرات خود می پردازند ، همچنین 20 متخصص ایرانی از دانشگاه های مختلف کشور در این چهار کنفرانس شرکت می کنند.

وی با اعلام اینکه این نخستین همایش بین المللی نانو آسیا اقیانوسیه است که در ایران برگزار می شود افزود : این برنامه چرخشی است و هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود.

در این همایش 27 کارشناس و استاد برجسته در حوزه های تخصصی از کشورهای آمریکا ، انگلیس ، چین ، کانادا ، پاکستان ، مالزی ، سوئد ،ژاپن ، ترکیه ، آلمان ، کره ، هند حضور خواهند داشت .

نماینده انجمن نانو آسیا و اقیانوسیه ایران در مورد مقالات رسیده به همایش گفت : بیش از دو هزار خلاصه مقاله به همایش ارسال شده که ازاین تعداد یک هزار و 600 مقاله پذیرش شده است و تعدادی از آنها به صورت پوستر، شفاهی و در قالب سخنرانی ارائه می شود .از میان این مقالات به 50 اثر برتر در آیین اختتامیه جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر همایش نانو آسیا اقیانوسیه از برپایی کارگاه آموزشی و پژوهشی، چهار میزگرد تخصصی و یک گردهمایی آموزشی با حضور کارشناسان خارجی و داخلی خبر داد و افزود : شرکت های فعال در زمینه نانو نیز دستاوردهای خود را در نمایشگاه جانبی در طول برپایی همایش به نمایش خواهند گذاشت .

وی اضافه کرد : بیش از 45 شخصیت علمی از سراسر جهان و همچنین مسوولان عالی رتبه کشوری به این همایش دعوت شده اند و قرار است در حاشیه این رخداد علمی نشست های تجاری-اقتصادی با حضور نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی فعال در حوزه نانو نیز برگزار شود.

نخستین همایش بین المللی نانو آسیا و اقیانوسیه از 17 تا 20 اسفند ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس در کیش بررگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا