ثبت رکورد سرعت توسط خودروی برقی + فیلم

شمار بسیاری از خودرو سازان موفق به ساخت خودروهای الکتریکی بسیار سریع شده اند اما رکورد دار سرعت در زمینه نامی چندان آشنا نیست. سازمان های بین المللی مربوطه لقب سریع ترین خودروی قانونی جهان را به نسخه بهینه سازی شده و ویژه ای ازخودروی شورلت کوروت داده اند که نسخه بهینه سازی شده ای از این خودروی سوپر اسپرت است که توان خود را از یک موتور الکتریکی دریافت می کند.

این وسیله نقلیه که با نام Genovation GXE شناخته می شود، دارای ظاهری کاملا مشابه با شورلت کورت است ولی موتور آن کاملا متفاوت از این خودروی محبوب است. همان طور که در فایل ویدیویی مشاهده می کنید، این خودرو به راحتی قادر است تا به سرعت 186.8 مایل بر ساعت (اندکی کمتر از 300 کیلومتر بر ساعت) برسد. به این ترتیب می توان در آینده ای نه چندان دور شاهد خودروهای الکتریکی بسیار سریع تر نیز بود.

هنوز هم مشخص نیست که این خودرو تا چه زمانی این رکورد را در اختیار داشته باشد. تولید کنندگانی نظیر Rimac در حال تولید خودروهای الکتریکی هستند که می توانند به سرعت 220 مایل (352 کیلومتر بر ساعت) و یا بیشتر برسند. با این حال چیزی که در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این است که تکنولوژی ساخت چنین خودروهایی هم اکنون در دست بشر قرار دارد و تنها مانع باقی مانده طراحی های خودروی مناسب با تکنولوژی یاد شده است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا