استان مرکزی در مشارکت مالی خیرین در عرصه های طبیعی رتبه دوم کشور است

یوسف یوسفی روز دوشنبه در مراسم کاشت نهال به یاد 176 شهید نهضت سواد آموزی کشور در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام (ره) خمین افزود: نیکوکاران استان امسال یک میلیارد ریال برای حفظ و احیای عرصه های طبیعی این استان سرمایه گذاری کردند.
وی ادامه داد: راه اندازی مجمع خیرین منابع طبیعی استان در دستور کار قرار گرفته تا از مشارکت این نیکوکاران برای حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی استان استفاده شود.
یوسفی افزود: احداث یک بند خاکی با مشارکت و تامین اعتبار توسط یکی از نیکوکاران خمین در روستای لوزدر از توابع بخش کمره شهرستان خمین ستودنی است .
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: این نیکوکار برای نخستین بار در سطح استان مرکزی در شهرستان خمین اقدام به مشارکت مالی در بخش منابع طبیعی کرد.
یوسفی افزود: مشارکت مردم، فرهیختگان و سازمانهای غیر دولتی در فرهنگ سازی و اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی و یا تجدید نظر در روشهای بهره برداری از منابع طبیعی در کنار اقدامات دولتی تاثیر به سزایی در کاهش سرعت تخریبهای عرصه های طبیعی دارد.
فرماندار خمین نیز در این مراسم گفت:مشارکت در حفاظت از عرصه های طبیعی سنت حسنه ای است که توسط خیرین در این شهرستان در زمستان امسال کلید خورد .
سید مهدی ساداتی افزود: این کار حسنه بایستی در استان مزکزی و کشور به عنوان حرکتی ماندگار نهادینه شود.
وی اظهارکرد: باید بسترهای لازم برای حضور خیرین منابع طبیعی در این شهرستان فراهم شود و مجمع خیرین برای حفظ عرصه های ملی راه اندازی شود.
ساداتی بیان کرد: افزایش فضای سبز خمین با کاشت 9 هزار اصله درخت در طول هفته منابع طبیعی انقلابی ماندگار در فضای سبزی شهری در زادگام امام (ره) ایجاد می کند.
فرماندار خمین اظهارکرد: با همکاری و مشارکت مسئولان و مردم زمینه ای فراهم شود تا هر شهروند خمین در سال یک درخت بکارد و این روند در سالهای بعد هم مستمر باشد.
در این مراسم 176 نهال به یاد 176 شهید نهضت سوادآموزی در سطح کشور در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان خمین کاشته شد.
به گزارش ایرنا , 162هزار هکتار عرصه های طبیعی درشهرستان خمین وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا