ثبت رکورد گرم ترین زمستان روسیه در طول تاریخ

خدمات فدرال هیدرومتئورولوژی و پایش زیست محیطیکشور روسیه  (Federal Service for Hydrometeorology and Environmental Monitoring) اعلام کرد : زمستان سال 2015 گرم ترین زمستانی است که روسیه از سال 1891 میلادی به خود دیده است .

بر اساس بررسی های انجام شده در همه مناطق کشور روسیه ، مشخص شده که در طول این زمستان ، دمای هوای همه مناطق این کشور، به طور متوسط دو درجه بالاتر از حداقل دما بوده است . البته در برخی مناطق حتی درجه حرارت از این هم بیشتر بوده و دمای هوا گرم تر نشان می داده است .  

محققان اعلام کردند که فصل زمستان گذشته در مناطق مرکزی ، شمال غرب ، سیبری و مناطق شرق دور این کشور معتدل بوده و درجه حرارت هوای فصلی بین 4 تا 7 درجه بالاتر از حد معمولی دمای هوا در این مناطق بوده است .

زمستان های سال 2014 و 2015 با 0.5 درجه ، رکورد زمستان سال 1962 را شکسته است . زمستان گذشته یکی از چهار زمستان گرم در تاریخ مسکو محسوب می شود . در حالی که  این زمستان رتبه چهار را در بین سال های 1961 ، 1989 و 2008 داراست .  

زمستان معتدل روسیه نتیجه یک جبهه آب و هوایی گرم غیر طبیعی است که تمام قلمرو اوراسیا و غرب امریکای شمالی فرا گرفته و  از سمت آلاسکا به سوی مکزیک  آغاز شده و در منطقه مرکزی آتلانتیک گسترش پیدا کرده است . در واقع گردبادی گرم که از سوی آتلانتیک آمده ، باعث شده تا این زمستان در روسیه رو به اعتدال رود .

اما در مناطق شرق ایالات متحده امریکا و کانادا ، منطقه شمال غربی آفریقا و برخی مناطق هند متحمل زمستانی سردتر نسبت به سال گذشته شده اند اگر چه در این مناطق یک گپ و فاصله ای بین کاهش دمای غیر طبیعی و دمای هوای طبیعی دیده می شود که اساسا دمای هوا پایین تر از زمستان گذشته بود و این مناطق در سال گذشته فصلی معتدل را تجربه کرده بودند .

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که زمستان 2014-2015 گرم ترین زمستان در تاریچه آب و هوایی نیم کره شمالی زمین بوده و دمای هوا به طور متوسط در زمستان سال گذشته بالاتر از رکورد قبلی آن که در دست 2006-2007 بوده ، است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا