از مصرف داروهای مسکن تا حد امکان پرهیز کنید

پژوهشگران در مطالعات جدید خود به بررسی عوارض مصرف داروهای مسکن مخدر در عمل پیوند مفصل پرداخته و طی این تحقیقات ، ویژگی های فیزیکی ، پرونده درمانی و روند معالجه  84 هزار و 900 بیمار  و سوابق بیمه ای آن ها درفاصله زمانی سال های 2007 تا 2014 مورد مطالعه قرار گرفت. لازم به توضیح است که  تمامی این بیماران سابقه جراحی بر روی زانو را داشته و از داروهای آرام بخش به تناوب استفاده کرده اند .

مصرف مسکن های قوی که در درمانگاه ها تجویز شده و یا به طور خود سرتوسط این بیماران استفاده شده عوارض جانبی فراوانی را بعد از عمل جراحی برای این بیماران به همراه دارد و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که توان بخشی در این بیماران نیز پروسه طولانی تری نسبت به سایر بیماران دارد .

پژوهشگران طی این مطالعات دریافتند به طور تقریبی 59 درصد از بیماران طی مراحل مختلف جراحی و درمان خود از مسکن های مخدر استفاده نکرده بودند ودر مقابل  41 درصد نیز از این داروها به تناوب مصرف کرده اند.  هیدروکودون / استا مینوفن  ، اکسی کدون / استامینوفن و اکسی کدون به عنوان بیشترین داروی مصرف شده در این بیماران معرفی شد که همگی خواص مخدر گونه داشته و به نوعی تسکین دهنده درد در بیماران قبل از عمل جراحی بوده اند.

دکتر نیکلاس بدارد از دانشگاه آیو در همین خصوص  گفت  : مصرف مسکن های قوی که در درمانگاه ها تجویز شده و یا به طور خود سرتوسط این بیماران استفاده شده عوارض جانبی فراوانی را بعد از عمل جراحی برای این بیماران به همراه دارد و نتایج این تحقیقات نشان می دهد که توان بخشی در این بیماران نیز پروسه طولانی تری نسبت به سایر بیماران دارد .

در پایان کوین بوزیک از دانشگاه تگزاس اضافه میکند که " توصیه ما به تمام مصرف کنندگان این داروهای مخدر مزمن این است که اگر خواستار نتیجه ای بهتر و طول درمانی کمتر و در پایان بهبودی زودتر هستید ، مصرف این داروهای کاهش دهنده های درد را قبل از عمل جراحی متوقف کنید .

منبع :Healthsite

ترجمه : فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا