88درصدجمعیت 64-15سال کشورالگوی غذایی ناسالم دارند

علی اکبر سیاری روزیکشنبه درگفت وگو با ایرناافزود: الگوی تغذیه ناسالم به مصرف نامناسب و بیش از حد استانداردهای سه ماده غذایی اصلی شامل قندها، چربی و نمک اطلاق می شود که به نوبه خود عوارض زیادی به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس ایرانیان به میزان دو برابر استانداردها نمک مصرف می کنند و علاوه بر آن نوع و میزان روغن و قندهای مصرفی نیز در حد استانداردها نیست و باید اصلاح شود.
سیاری افزود: مصرف میوه و سبزی در بین ایرانیان کمتر از میزان لازم است به طوری که این میزان باید پنج واحد در شبانه روز باشد و هم اکنون در کشور رعایت نمی شود.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عامل دیگر تحرک افراد است که در سلامت تاثیر بسزایی دارد و این عامل به معنای آن است که فرد باید در مدت 24 ساعت به مدت 30 دقیقه فعالیت کافی داشته باشد.
وی ابراز کرد: کودکان به مدت یک ساعت و بزرگسالان نیز باید 30 دقیقه و حداقل به مدت پنج روز در هفته تحرک کافی داشته باشند به طوریکه این تحرک به افزایش ضربان قلب و تعریق منجر شود.
وی ابراز کرد: در مجموع می توان گفت به صورت علمی ثابت شده رعایت رژیم غذایی سالم و تحرک کافی در افزایش عمر و ارتقای سلامت نقش تعیین کننده ای دارد.
سیاری همچنین به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: نوروز فرصتی برای همدلی و ارتباطات بیشتر افراد به شمار می رود که در نهایت سرمایه اجتماعی را بوجود می آورد.
وی خاطرنشان کرد: به عموم مردم توصیه می شود در تعطیلات نوروزی از مصرف زیاد نمک، چربی، اضافه مصرف، استعمال سیگار و قلیان خودداری کنند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت بهداشتی و ظرفیت های این بخش و بازدید ازمراکز خدمات جامع سلامت وپایگاه های سلامت شهرستان های زنجان، سلطانیه و خدابنده به این استان سفر کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا